فعالیت‌های تابستانی مرکز با برنامه‌های خلاق و خانواده محور برگزار می‌شود

مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نمین گفت: کارگاه‌ها و فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی مرکز با برنامه‌های خلاق و خانواده محور در حال سپری شدن است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان نمین که از سال ۱۳۷۷ آغاز به فعالیت کرده است، به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال در این شهرستان شناخته می‌شود و با ارائه خدمات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی همواره با استقبال و مراجعه پرشور مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده‌ها به‌خصوص در ایام تابستان مواجه بوده است.

به همین منظور با زهرا فرج زاده مربی مسئول کانون نمین در مورد فعالیت‌های مرکز در ایام تابستان گفتگویی کوتاه داشتیم که در زیر می‌خوانیم:

فعالیت‌های تابستانی کانون نمین با برنامه‌های خلاق و خانواده محور برگزار می‌شود

فرایند اجرای برنامه‌های تابستانی در کانون نمین به چه شکلی بوده است؟

قبل از اتمام سال تحصیلی دانش آموزان در خردادماه سال جاری با پیش‌بینی کارگاه‌ها و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها، ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی مرکز نمین هم‌زمان با سراسر کشور با شعار «تابستونتو بساز» آغاز شد که از بیستم همین ماه نیز با تکمیل ظرفیت کارگاه‌ها، فعالیت اعضا نیز شروع شد.

میزان استقبال از فعالیت‌ها در این مدت چگونه است؟

برگزاری ۲۵ کارگاه شهریه‌ای برای بیش از ۲۵۰ عضو کودک و نوجوان، برگزاری فعالیت‌های عمومی به‌صورت روزانه برای بیش از ۴۰ نفر از اعضاء و همچنین امانت کتاب به صورت تقریبی تا ۱۰۰ جلد در روز از حضور پرشور اعضا در برنامه‌های تابستانی این مرکز حکایت دارد و ثبت‌نام از اعضای جدید نیز همچنان ادامه دارد.

فعالیت‌های تابستانی کانون نمین با برنامه‌های خلاق و خانواده محور برگزار می‌شود

تاکنون چه کارگاه‌ها و فعالیت‌هایی در کانون نمین اجراشده است؟

در طول تابستان امسال فعالیت‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال اجراشده است که مهم‌ترین برنامه‌ها ذیل محور کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه ازجمله فعالیت‌های معرفی کتاب، وقایع و ایام و شخصیت‌ها، فعالیت‌های متنوع علمی، مذهبی و برگزاری جشنواره بادبادک‌ها، مراسم استقبال از محرم، ویژه‌برنامه روز قلم، روز ادبیات کودک و نوجوان، پویش گلدان من و... بوده و کارگاه‌های هنری مانند نقاشی، طراحی، خوشنویسی، سفال‌گری، کاردستی، کاغذتا، نمایش عروسکی، نمایش خلاق و کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق، داستان‌نویسی و خوانش متون کهن نیز به‌صورت تخصصی در این مرکز دایر است.

فعالیت‌های تابستانی کانون نمین با برنامه‌های خلاق و خانواده محور برگزار می‌شود

برنامه‌های امسال مرکز نسبت به سال‌های گذشته چه تفاوت‌هایی دارد؟

امسال علاوه بر اجرای برنامه برای اعضای کودک و نوجوان به برگزاری فعالیت‌های مشترک با والدین نیز توجه شده و گفته می‌شود، غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با برنامه‌های خلاق و خانواده محور در حال سپری شدن است.

همچنین با توجه به رویکرد جدید مرکز در توجه ویژه برای نوجوانان علاوه بر اجرای فعالیت ویژه برای این گروه سنی از اعضای توانمند نیز با سپردن مسئولیت‌هایی به‌عنوان کانون یار برای انجام برخی امورات مرکز دعوت به فعالیت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =