کد خبر: 343221
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کانون از جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان پنج جایزه گرفت

سه کتاب و یک مجموعه از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان برگزیده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از مسوولان، اصحاب فرهنگ و رسانه روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ در تالار وحدت تهران برگزار شد.

کانون از جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان پنج جایزه گرفت

بر اساس این خبر در بخش «داستان کوتاه» مجموعه پنج جلدی «یک پاورقی» اثر امیرحسین زنجانبر و محمد گودرزی‌دهریزی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان برگزیده معرفی و جایزه این بخش شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ‌تومانی را دریافت کرد.

هم‌چنین در بخش شعر دو اثر «باران چه می‌نویسد» سروده خاتون حسنی و «بهار از کوچ برگشت» سروده بابک نیک‌طلب هر دو از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌طور مشترک به عنوان برگزیده این بخش معرفی و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ‌تومانی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

کانون از جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان پنج جایزه گرفت

در همین حال «داوران نوجوان» این جشنواره نیز کتاب‌های شعر «پنج و ده دقیقه» سروده طاهره شهابی و مجموعه «یک پاورقی» نوشته امیرحسین زنجانبر و محمد گودرزی‌دهریزی هر دو از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان برگزیده معرفی و جوایز این بخش شامل ۱۰۰میلیون تومان وجه نقد، لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به صاحبان این آثار اهدا کردند.

یادآوری می‌شود مجموعه پنج جلدی «یک پاورقی» در بخش «داستان کوتاه» و همچنین از «داوران نوجوان» دو جایزه دریافت کرد.

کانون از جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان پنج جایزه گرفت

همچنین در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان از غلامرضا حیدری‌ابهری، حسین فتاحی، ناصر کشاورز و محمد میرکیانی به عنوان پیش‌کسوتان ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شد.

به گفته‌ی مسوولان برگزاری، این جشنواره یک‌سال در سطح ملی و یک‌سال به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

کانون از جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان پنج جایزه گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =