کد خبر: 343266
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
بازدید 10
حضور مسئولان و معاونان نهادهای دولتی در مرکز نجوم دماوند

جلسه طرح توسعه علمی مرکز نجوم دماوند با حضور مسئولان و معاونان شهرستان دماوند در مرکز نجوم دماوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی‌کانون پرورش فکری‌کودکان و نوجوانان استان تهران در هفته ای که گذشت، جلسه طرح توسعه علمی مرکز نجوم دماوند با حضور مسئولان و معاونان شهرستان دماوند در مرکز نجوم دماوند برگزار شد.  

محمد هادی‌کرمانی معاون فرهنگی شهرداری دماوند، مرزدارانی معاون شهردار بومهن، نورمحمدی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند، سبحان نورمحمدی رئیس حوزه هنری شهرستان دماوند،   رئیس امور مساجد و دهدار روستای چنار در این جلسه هم اندیشی حضور داشتند.  

ویدا ملکی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، تبیین برنامه های علمی و ضرورت توجه به رصدخانه دماوند را وظیفه تمام نهادهای فرهنگی دماوند دانست و دلیل اصلی تشکیل جلسه را ضرورت هم اندیشی و استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی، علمی و مالی ارگان های فرهنگی در شهرداری، حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و بر اجرایی نمودن تعاملات فرهنگی بین کانون و معاونت فرهنگی شهرداری تاکید کرد.  

کرمانی با تاکید بر ظرفیت غنی علمی رصدخانه دماوند، آن را پشتوانه خوبی برای ارتقای سطح کیفی فعالیت های ترویجی علمی بخصوص ستاره شناسی و نجوم در دماوند برشمرد و مقرر شد برای همکاری های بیشتر تعاملات و جلسات تکمیلی بیشتری برگزار شود.  

در راستای طرح امداد فرهنگی در مناطق کم برخوردار، دهدار روستای چنار با ابراز خرسندی از اجرای این طرح، آن را زمینه ساز شناخت و تعامل بیشتر کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری دانسته و بر تداوم این طرح در این منطقه محروم تاکید کرد.

احسان کریمی مسئول مرکز نجوم کانون دماوند، ضمن میزبانی  جلسه؛ گزارش مبسوطی از امکانات و فعالیت های مرکز ارائه و تمام مدعوین حاضر را برای شب رصدی و مشاهده بارش شهابی برساووشی در شامگاه ۲۲ مردادماه دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =