کد خبر: 343272
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
بازدید 8
هجدهمین پویش جستجوی سیارکی دراستان تهران به ایستگاه پایانی رسید

هجدهمین پویش جستجوی سیارکی با حضور اعضای فعال به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل‌کانون استان تهران، هجدهمین پویش جستجوی سیارکی با حضور اعضای فعال مراکز رصدخانه زعفرانیه و علوم به ایستگاه پایانی رسید.  

۸عضو از مرکز علوم و ۳ عضو از مرکز رصدخانه زعفرانیه با مربیگری سیده سعیده موسوی و زهرا عرفانیان مقدم از اول تیرماه تا ۵ مردادماه در حدود ۵ هفته  با بررسی ۲۴ ایمیج ست ارسالی از کمپین جستجوی سیارکی به کشف سیارک های جدید و تصحیح مدار حرکت سیارک ها در این پروژه جهانی پرداختند.  

سیده سعیده موسوی مربی تلاشگر و متخصص مرکز علوم در گفتگو با روابط عمومی استان گفت: «فعالیت و تلاش بی وقفه اعضای نوجوان گروه دوستداران آسمان شب در مرکز علوم تهران؛ حنانه محمودآبادی، تسنیم بخشی و محمد طاها حسینی قابل توجه و ستودنی است.»

همچنین موسوی در پاسخ به ضرورت، اهمیت و نقاط ضعف و قوت این رویداد جهانی در حوزه کار کودکان و نوجوانان افزود: « سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به خورشید یا به زمین نزدیک شوند بسیار مهمند. همچنین، شناخت سیارک‌ها برای بررسی و محاسبات مربوط به حرکت سایر اجرام آسمانی نیز حائز اهمیت است. نکته جالب توجه دیگر اینکه، سیارک‌ها دارای مواد معدنی گران‌بهایی هستند و امروزه بحث بهره‌برداری از آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

موسوی در ادامه گفت: از جمله نقاط قوت این پویش تقویت روحیه ی کارگروهی بین اعضا و  نقاط ضعف آن اشکالات متعدد نرم افزار استرومتریکا بود که در اکثر مواقع پیغام های مکرر خطا در نرم افزار، موجب خستگی و کم کردن بار هیجان جستجو در اعضا می شد.

زهرا عرفانیان مقدم مربی گروه دوستداران آسمان شب مرکز رصدخانه زعفرانیه نیز با گروه خود توانست گزارش های صحیحی را به کمپین جستجوی سیارکی ارسال کند.  

پویش جستجوی سیارک همه‌ساله توسط موسسه همکاری بین‌المللی جستجوی نجومی (IASC) و با حمایت اداره کل ملی هوانوردی و فضا (NASA) برگزار می‌شود. این برنامه که تلاشی مشترک توسط علاقه‌مندان نجوم در بیش از ۸۰ کشور جهان است، با هدف شناخت بهتر سیارک‌های منظومه شمسی و اجرام نزدیک به زمین در جریان است.
در این کمپین داده های واقعی رصدخانه ها در اختیار گروه های مختلف قرار میگیرد و اعضای کمپین چند روز فرصت دارند که داده ها را بررسی کنند تا اگر سیارکی در عکس ها وجود دارد، آن را ثبت کنند و گزارش مشاهده سیارک جدید را ارسال کنند.

گفتنی است امیرمحمد مختاری، عماد نعیمی، سید محمدطه حسینی، تسنیم بخشی، علیرضا هادیان، ملینا نجفی، زینب سعیدی نیا و محدثه ثقفی همراهان هجدهمین پویش جستجوی سیارکی در مرکز علوم تهران با مربیگری سیده سعیده موسوی بودند.  

همچنین تارا شیخ الاسلامی، دانیال نادری و مریم قرائتی همراهان هجدهمین پویش جستجوی سیارکی در مرکز رصدخانه زعفرانیه با مربیگری زهرا عرفانیان مقدم بوده اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =