نوجوانان بوشهری نام خود را در فضا ثبت کردند

اعضای انجمن‌ تخصصی علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در هجدهمین پویش «جست‌وجوی سیارک‌ها» موفق به کشف یک سیارک جدید و ثبت آن به نام خود (با نام PKB00۲۲ مخف گروه پولاریس کانون بوشهر ) شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ پویش «جست‌وجوی سیارک‌ها» از سوی موسسه همکاری بین‌المللی جست‌وجوی نجومی (IASC) و دانشگاه هاردین سیمونز با همکاری رصدخانه پن‌استارز ایالات متحده امریکا و با حمایت بخش علوم شهروندی سازمان فضایی ناسا برگزار می‌شود. هر ساله بیش از ۵۰۰ گروه داوطلب از ۸۰ کشوردنیا در این برنامه شرکت می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با همکاری مجله نجوم، فرصتی را فراهم آورد تا نوجوانان علاقه‌مند به نجوم بتوانند بدون این‌که ابزار تخصصی در اختیار داشته باشند تنها با رایانه و اینترنت در این پویش شرکت کنند.

اعضای انجمن‌ تخصصی علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  بوشهر در هجدهمین پویش «جست‌وجوی سیارک‌ها» موفق به کشف یک سیارک جدید و ثبت آن به نام خود (با نام PKB00۲۲ مخف گروه پولاریس کانون بوشهر ) شدند.

هدف از این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک ‌به‌زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است. سیارک‌ها از آن جهت که ممکن است به زمین نزدیک شوند و خطرآفرین باشند، بسیار مهم‌اند. همچنین، شناخت سیارک‌ها برای بررسی و محاسبه‌های مربوط به حرکت سایر اجرام آسمانی نیز حائز اهمیت است. نکته جالب توجه دیگر این‌که، سیارک‌ها دارای مواد معدنی گران‌بهایی هستند و امروزه بحث بهره‌برداری از آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برهمین اساس؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۱ تیر ۱۴۰۳ فعالیت خود را با ۱۴ گروه از ۱۸ استان کشور، شامل ۱۲۵ نفر از مربیان و نوجوانان در قالب گروه‌های علمی با پشتیبانی کارشناسان علمی خود آغاز کرد و اعضای مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بوشهر موفق شدند ۱جرم را  به نام خود ثبت کنند.

اعضای کانون استان بوشهر با سرگروهی فاطمه کازرونی مربی مسئول مرکز عالیشهر و رابط علمی استان، به همراه ۴ نفر از اعضا نوجوان  و در قالب یک تیم به اسامی: گروه: polaris  شامل: محمد رضا دولاح، محمد حسین نیکخواه ، امیرمحمد فاریابی  و محمد طاها رفعتی راد و همچنین در قالب گروه: پدر و فرزند  شامل: احمد جمعه پور و امیرعباس جمعه پور در این پویش شرکت کردند.

گفتنی است: در این بازه زمانی بیش از۲۵ نشست مختلف از سوی مربیان کانون برای نوجوانان برای آشنایی با نرم‌افزار آسترومتریکا، تجزیه و تحلیل داده‌های علمی، بررسی کردن ایمیج ست‌ها و... در مرکز عالیشهر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

نوجوانان بوشهری نام خود را در فضا ثبت کردند

نوجوانان بوشهری نام خود را در فضا ثبت کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =