کد خبر: 343278
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵
اعضای ادبی کانون پرورش فکری گلستان از قاف چه گفتند؟

محمدعلی کرد از کانون شماره یک گنبد، سوگل بازیاری از بندرگز، حدیثه تیموری از مجتمع فرهنگی هنری گرگان و مبینا کریمی امین از کلاله، ۴ عضو کانون پرورش فکری استان گلستان هستند که در باشگاه قاف فعالیت دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در آستانه برگزاری دومین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) با این ۴ عضو ادبی گفت و گویی ترتیب دادیم.

از چه سالی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدید؟

حدیثه تیموری در پاسخ به این سوال گفت: من از زمان پیش دبستانی که میشه تقریبا سال ۱۳۹۰ عضو کانون پرورش فکری شدم.

سوگل بازیاری در پاسخ به این سوال گفت: تقریبا از سال ۱۳۹۹ افتخار آشنایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داشتم محمدعلی کرد نیز اینگونه پاسخ داد: از سال ۱۳۹۰ و در۶ یا ۷ سالگی وارد دنیای بی پایان کتاب که ورودی‌اش کانون بود شدم و به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمدم.

آیا کتاب‌هایی که در حال حاضر در حوزه ی کودک و نوجوان چاپ می شوند، رضایت بخش هستند ؟

محمد علی کرد گفت: به طور کلی هیچ چیزی کامل نیست به همین دلیل نم‌یتوان گفت که تمام کتاب‌های این حوزه رضایت کامل ما را جلب میکنند اما مِن‌‍حیث‌المجموع همبن جاذبه کتاب‌هاست که مارا به اینجا رسانده.

حدثه تیموری و سوگل بازیاری هم با یک کلمه پاسخ دادند: بله!

چه فعالیت‌های دیگری در کانون دوست دارید؟

حدثه تیموری: من از همون ۷ سالگی که تو کانون بودم فعالیت های مختلفی انجام دادم مثل کارگاه های شعر و ادبیات، نقاشی، سفالگری.

سوگل بازیاری: انواع سرگرمی از جمله آموزش های موسیقی ، نقاشی ، سفالگری.

محمدعلی کرد: من کانون را دوست ندارم عاشق آن هستم و در کودکی عاشق سرگرمی های تفریحی همچون نقاشی و سفال بودم ولی همیشه دوست داشتم که ای کاش ما هم از تفریحات به روز بهره مند بودیم و هم اکنون هم به دنبال کارگاه های آموزشی مختلف همچون تئاتر، شعر، قصه گویی و ازین قبیل هستم.

 نظرتان در مورد این باشگاه چیست؟

سوگل بازیاری: همه چیز عالی است ، از جمله فرصت کافی برای مطالعه ی نوجوانان ، آشنا شدن با یکدیگر از سرتاسر کشور و کسب تجربه از یکدیگر از طریق این باشگاه و .....

حدثه تیموری: باشگاه قاف فرصت خوبی برای رشد و پرورش استعداد های نوجوان هاست، منم خوشحالم که به عنوان عضو کوچیکی در جمعشون هستم.

محمدعلی کرد: باشگاه قاف را مانند یک موشکی میبینم که به لطف کانون یکی از مسافرانش شده ام و قرار است هرچه سریعتر به قله ی داستان و ادبیات فارسی مارا برساند.

روند اجرایی این باشگاه را چگونه می‌بینی؟

محمدعلی کرد: راستش در ابن روزهایی که تقریبا بچها از درس فراری اند و تنها تفریحشان شده فضای مجازی باشگاه قاف با روشی که در پیش گرفته باعث شده من خودم به شخصه مجذوب این بشوم که چقدر بهتر است اوقات فراقتم را با تمرین نوشتن که باعث میشود روانم آسوده شود بگذرانم.

سوگل بازیاری: همه چیز عالی است ، از جمله فرصت کافی برای مطالعه ی نوجوانان ، آشنا شدن با یکدیگر از سرتاسر کشور و کسب تجربه از یکدیگر از طریق این باشگاه و .....

حدیثه تیموری: با توجه به اطلاعاتی که درباره این باشگاه شنیدم بنظرم روند اجرایی طوری هست که بتونه از یه جوان یه درخت بسازه. برای من این رویداد خیلی مهمه چون میتونم با ادمای متخصص زیادی ارتباط داشته باشم و از تجربیات و اطلاعاتشون استفاده کنم.

چه پیشنهادی برای آینده باشگاه قاف داری؟

حدیثه تیموری : به دلیل نقطه اشتراکی که من و اعضای این باشگاه داریم، به اینجا خیلی علاقه مندم، امیدوارم سالانه افراد بیشتری با اینجا اشنا بشن.

سوگل بازیاری: بیاری خدا اگر با همین جدیت کانون بخواد پیش بره ؛ خروجیه باشگاه قاف اعضای خواهند بود که در آینده ای نه چندان دور نه تنها سکان دار ادبیات کشور خواهند بود بلکه بخاطر اهمیت و دیده شدن شان در دوره ی نوجوانی دارای سبک جدید نویسندگی در ایران خواهند بود .

محمدعلی کرد: پیشنهاد من برای آینده این باشگاه ماندگار بودن آن است یعنی حتی اگر دوره های ما هم به اتمام رسید این موشک موفقیت پایدار باشد برای آیندگانمان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =