کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمانی زیربنایی است

مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصویب‌بندی در قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد شهرهای کودک و نوجوان در مراکز استان و با نظارت کانون را حرکتی ارزنده و حاصل پیگیری‌های گسترده مدیرعامل و مسئولان کانون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سعید رسولی در گردهم‌آیی مدیران کل کانون استان‌های کشور در تهران اظهار نظر کرد: به عنوان یک کارشناس برنامه‌ریزی معتقدم آموزش و پرورش و کانون در تقسیم‌بندی‌های سازمان برنامه و بودجه باید در زیر مجموعه سازمان‌های زیر بنایی قرار بگیرند.

او در ادامه به تصویب بندی در قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران -که در آن نام کانون پرورش فکری آورده شده است- اشاره کرد و توضیح داد: در فصل ۱۹ این قانون (ارتقای نظام آموزشی)، زیرفصل کیفیت و عدالت تربیتی و بند چ ماده ۸۹ ، وزارت آموزش و پرورش از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکلف شده‌اند با همکاری وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در قالب پرداخت تسهیلات و بهره‌برداری از زمین و با حفظ مالکیت در مراکز استان‌ها به منظور تقویت ایمان و تربیت و اخلاق اسلامی نسبت به ایجاد شهر کودک و نوجوان(رشد-سرگرمی)، (سرگرمی-خلاقیت) و (سرگرمی-مهارت) از سوی بخش غیردولتی اقدام کنند و کانون در این زمینه مسئولیت هدایت و نظارت این شهرها را برعهده خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل کانون با بیان این که روزگاری عضو کانون بوده و خاطره‌های بی‌شماری از مطالعه کتاب‌های کانون در ذهن دارد و اکنون هم عضو شورای برنامه‌ریزی کانون است، تاکید کرد: با این کارکنان شریفی که کانون در اختیار دارد و کارهای فاخر و ارزنده‌ای که با منابع محدود انجام می‌دهد اگر منابع مالی بیشتری به آن اختصاص پیدا می‌کرد ارزش افزوده فراوانی تولید و کارهای ارزنده‌تری انجام می‌شد.

رسولی در عین حال یادآور شد که از نگاه برنامه و بودجه‌ای باید در کنار افزایش منابع مالی، مولدسازی و مدیریت هزینه‌ها و منابع هم مورد توجه باشد.

او اضافه کرد در این مدتی که در کانون هستم شاهد اتفاق‌های خوب و ارزشمندی بودم که نشان می‌دهد آینده‌ای درخشان برای کانون پیش روی ماست.

مشاور مدیرعامل کانون ادامه داد: وقتی به عقب برمی‌گردیم انگار احساس می‌کنیم که زندگی کند بوده اما الان دور زندگی با تغییراتی که در حوزه فناوری‌ها و استقرار عدالت ایجاد شده بسیار تند شده است.

رسولی در پایان گفت: با این تغییرات پرشتاب به جوانان و مردمی با بصیرت، با درایت، عالم‌تر و با دانش نیازمندیم که پایه‌گذاری آن می‌تواند در کانون صورت بگیرد.

گردهم‌آیی مدیران کل کانون استان‌های سراسر کشور روزهای ۱۶ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =