کارگاه آموزش کنترل پرخاشگری در کودک و نوجوان برگزار شد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارسان استان چهارمحال و بختیاری در راستای ایجاد بستری مناسب برای مشارکت دادن خانواده‌ها در فعالیت‌ها و همچنین اهداف مراکز الگوی تربیتی، دومین کارگاه آموزش فرزندپروری را با حضور دکتر احمدی در کنار والدین برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارسان؛ دومین کارگاه آموزشی خانواده را با عنوان "پرخاشگری در کودک و نوجوان" برگزار کرد.

مدیر کانون فارسان، کارگاه آموزش فرزند پروری در کانون پرورش فکری را فرصتی منحصر به فرد برای والدین دانست تا با روش‌ها و تکنیک‌های نوین تربیتی آشنا شوند

شعله ایل‌بیگی‌پور، هدف از برگزاری این کارگاه را بالابردن مهارت‌های فرزندپروری و تقویت رابطه والدین با فرزندان در مرکز الگوی تربیتی دانست و گفت: در این کارگاه موضوعهایی مانند مدیریت احساسات و خشم و ارتباط موثر و ایجاد محیطی سالم و حمایتی برای رشد کودک  و نوجوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با استفاده از تجارب و دانش علمی استاد مربوطه، این کارگاه به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا بتوانند چالش‌های روزمره‌ی خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.

ایل‌بیگی‌پور در ادامه گفت: در این کارگاه کنترل خشم کودکان و نوجوانان در منزل به منظور آموزش روش‌های موثر برای مدیریت احساسات شدید و تند در سنین مختلف مورد مقایسه وکنکاش قرار گرفت. وی ادامه داد: علاوه بر بررسی علل و عوامل بروز خشم فرزندان به والدین و مربیان، تکنیک‌های کاربردی مانند تنفس عمیق، آگاهی از احساسات و راه‌های بیان درست احساسات آموزش داده شد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فارسان درباره‌ی موارد مطرح شده از طرف استاد این کارگاه گفت: "سعادت احمدی" داری مدرک دکترای روانشناسی  به موضوع پرخاشگری، دلایل بروز، الگو گرفتن از والدین و راه‌های کاهش پرخاشگری پرداخت.
گفتنی است در این جلسه ۵۰ نفر از والدین حضور داشتند که در پایان سوالات خود را مطرح کردند و مقرر است این گونه جلسه‌ها به صورت منظم هر هفته سه شنبه با عنوان " سه شنبه های فرزند پروری " برگزار گردد.

کارگاه آموزش کنترل پرخاشگری در کودک و نوجوان برگزار شد

کارگاه آموزش کنترل پرخاشگری در کودک و نوجوان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =