اعضای مراکز کانون اصفهان شامگاه سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ به آسمان نگاه می کنند

ویژه برنامه علمی و فرهنگی "به آسمان نگاه کن" در مرکز علم و فناوری کانون استان اصفهان برگزارمی شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان ، اعضای مرکز علم و فناوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان شامگاه سه شنبه ۲۳ مرداد۱۴۰۳ باشرکت در ویژه برنامه علمی و فرهنگی " به آسمان نگاه کن" به رصدآسمان می پردازند .

این برنامه همراه با رصدماه با تلسکوپ،نمایش فیلم های نجومی و شبیه سازی آسمان شب با دستگاه پلانتاریوم زیرگنبدآسمان نما ،سخنرانی علمی باموضوع بارش های شهابی همراه با برگزاری غرفه های علمی و فرهنگی است .

«به آسمان نگاه کن» روایت دیداری از شهاب باران برساووشی است؛ که می توانیم بیش از ده ها شهاب را در آسمان ببینیم. کودکان و نوجوانان در کارتون ها و انیمیشن ها شاید به اسم ستاره دنباله دار آن را بشناسند ولی چیزی به نام ستاره دنباله دار در دنیای علم نجوم وجود ندارد.

سرچشمه بارش شهابی برساووشی دنباله داری به نام «سوئیفت» است، دنباله دارها خارج از منظومه شمسی به سمت مرکز منظومه شمسی حرکت می‌کنند و چون جنسشان از یخ و گرد و غبار است نزدیک خورشید که می‌شوند، به طور مستقیم یخ به گاز تبدیل می‌شود و گرد و غبار مثل دم در ادامه آن قرار می‌گیرد و تکه سنگ ها که می‌تواند اندازه سر سوزن باشد، در منظومه شمسی و مدار سیاره ها باقی می‌مانند.

علاقه مندان به دیدن آسمان شب و شهاب باران می‌توانند شامگاه سه شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت هیجده و سی دقیقه تا بیست و یک شب به مرکز علم و فن آوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در اصفهان ، سه راه سیمین ،بلوار کشاورز،شهرک ولیعصر،بلوار بانو علویه همایونی مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر باشماره تلفن۳۷۷۸۲۷۳۵ تماس حاصل نمایند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =