کد خبر: 343335
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
صد و شصتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب برگزار شد

صد و شصتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب با حضور اعضای انجمن ادبی آفتاب و اعضای باشگاه «سیمرغ» و «قاف» با همراهی عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای و پژوهشگر در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس مسئول ادبی استان با اعلام این خبر گفت: این نشست، پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به صورت حضوری در دفتر استان برگزار شد و داستان‌ «زردآلوهای کرم‌خورده» اثر آلا کارگر و داستان «انتظار حسود» اثر ریحانه اردمه توسط اعضای حاضر در جلسه و مهمان نشست، نقد و بررسی شد.

سلامی‌راد در ادامه گفت: صدیقی در این نشست به تاثیر استفاده از حواس پنجگانه در داستان اشاره کرد و گفت: استفاده از حس بینایی، چشایی، لامسه و حتی بویایی در اثر آلا کارگر باعث شده مخاطب با این توصیف‌ها به خوبی ارتباط برقرار کند. او تأکید کرد نقش دیالوگ را در داستان باید جدی بگیرید. چرا که علاوه بر فضاسازی، داستان و حوادث آن را هم پیش می‌برد.

کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان خراسان رضوی ادامه داد: داستانی که با توصیف پیش می‌رود برای خواننده خسته کننده است اما دیالوگ‌ها می‌توانند علاوه بر شخصیت‌پردازی، یکدستی را از داستان گرفته و خواننده را به داستان جذب کند. صدیقی همچنین درباره شخصیت‌های داستان گفت: نویسنده باید تعریفی از سن، موقعیت اجتماعی، فرهنگی و احساسی شخصیت‌هایش در ذهن داشته باشد. اگر رفتار، گفتار و یا احساسات شخصیت‌های داستان با سن او تطابق نداشته باشد باورپذیری داستان مخدوش می‌شود.

سلامی‌راد در پایان گفت: این نشست با حضور ۱۲ عضو حضوری همراه بود و با گفتگو درباره‌ی جدیدترین داستان‌های منتشر شده پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =