آشنایی بیشتر با شاعران معاصر، یکی از مهمترین انتظارت از باشگاه قاف است

سارینا دهقان زاده، از نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان کردستان و یکی از نمایندگان کانون استان در باشگاه ادبی کشوری «قاف» در گفت‌وگویی از فعالیت‌های ادبی خود و عضویت در این باشگاه، می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قاف قله ی ادبیات و فرهنگ در سال۱۴۰۲ توسط آفرینش های ادبی برای اعضای فعال ادبی سراسر کشور در زمینه ی شعر و داستان طراحی شد و استان کردستان توانست سه عضو فعال ادبی در زمینه ی شعر را، راهی جشن افتتاح و اردوی استعداد های برتر ادبی در زمینه شعر نماید با توجه به اردوی تابستانه ی اعضا، که به زودی در استان گلستان برگزار می شود این مصاحبه با سارینا دهقان زاده عضو ارشد برگزیده درزمینه شعر سرایی انجام شده است.

 لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه با کانون آشنا شدید؟

با نام و یاد خدا سارینا دهقان زاده هستم از شهر سقز، امسال در رشته ی انسانی فارغ التحصیل شدم و ان شاءالله بزودی به دانشگاه میرم من در تابستان سال ۱۳۹۹ با کانون آشنا شدم و از کلاس های متنوعی که برگزار می کردند خیلی لذت می بردم و حدوداً پنج سالی است که کانونی هستم

 بگویید چگونه با کانون آشنا شدید؟ چند سال است که عضو کانون هستید؟ زمینه علاقمندی شما شعر است یا داستان؟ دلیل این علاقه مندی را بنویسید؟

من حدوداً پنج سال است که عضو کانون می باشم. من بیشتر به شعر علاقه مندم، دلیل این علاقه مندی این است که من دوست دارم احساساتم را، افکارم را، حتی اطلاعاتی را که درباره ی موضوعات مختلف دارم به زبان هنری بیان کنم ، وقتی که شعر می گویم احساس خوبی به من دست می دهد چون از اینکه کسی شعر من را بشنود و حالش عوض شود احساس مفید بودن دارم.

شما برای باشگاه قاف انتخاب شدید برای شما اردو گذاشتند و شما در کارگاه های متعددی شرکت داشتید اینکه حضور شما بدون همراهی مربی و کارشناس ادبی بود چه معایب و چه محاسنی داست؟

معایبی که داشت این بود اگر مربی در کنارمان حضور داشتند به ما کمک های بی دریغ شان را می رساندند و برای ما مثل پشت گرمی و تکیه گاهی بودند، و ما را بیشتر با محیط و فضای آنجا آشنا می کردند و محاسنی که داشت این بود، مقداری مستقل تر عمل کردیم و با مربی های جدید ادبی آشنا شدیم و از کمک های آنان بهره گرفتیم و به خودمان ایمان پیدا کردیم.

از این اردو وکارگاه های برگزار شده چه انتظاری داشتید؟

 من به عنوان عضوی از باشگاه قاف انتظار دارم در این کارگاه ها ما را بیشتر با شاعران معاصر کشور آشنا کنند و از جلسات آموزشی آنها بهره مند شویم همچنین در پایان مدرکی به عضوهای این باشگاه داده شود که ارزش کار بالاتر باشد.

کارگاه هایتان چگونه بود؟ آیا کمکی به یادگیری شما داشت؟

کارگاه هایی که تاکنون داشته ایم عالی و بی نظیر و بسیار مفید بوده اند، بله برای یادگیری بیشتر چهار کتاب به من داده شد با نام های روزنه و گزیده شعرهای احمدرضا احمدی و آیینه های ناگهان از قیصر امین پور و گزیده شعرهای مفتون.

در پایان از این اردو وکارگاههای جدید چه انتظاری دارید؟

 من به عنوان عضوی از باشگاه قاف انتظار دارم زمینه ایی فراهم شود تا بتوانم با نویسندگان و شاعران بیشتری آشنا شوم، مثل کلاس هایی که با آقایان میلاد عرفانپور ، بیابانکی ، حامد عسکری و دهلوی داشتیم.

شما در اردوی قبلی سه نفر بودید و حالا فقط شما به این اردو می روید برای داوران چه صحبتی دارید ؟

روشی که خود باشگاه قاف دارد یعنی سنجش اعضا بر طبق شعرهای قبلی ، میزان پیشرفت فرد را نسبت به خود سنجیده اند بسیار خوب است، برای انتخاب اعضا هم از مربی های ادبی هر استان که استعدادهای برتر استان خود را می شناسند کمک بگیرند.

آیا روش جدیدی برای امتیاز دهی و انتخاب اعضا دارید؟

بهتر است معیارهای داوران در انتخاب اعضاء کمی آسان تر باشد، در پایان هم از همه زحمات شما تشکر و قدر دانی می کنم.

مصاحبه از: سمیه امانی، مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =