کد خبر: 343394
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
بازدید 12
برگزاری اردوی علمی _ نجومی "به آسمان نگاه کن" در کانون همدان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان همزمان با پدیده "شهاب باران برساووشی" اردوی علمی- نجومی «به آسمان نگاه کن» را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، بارش‌های شهابی از جمله پدیده‌های پر مخاطبی هستند که در طول سال رخ می‌دهند. بارش شهابی بَرساوُشی یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است. بیشینه نرخ ساعتی سرسویی این بارش غالباً در حدود ۱۰۰ است. این بارش شهابی از توده ذرات برجای‌مانده از دنباله‌دار سوئیفت‌تاتل(دنباله‌داری که باعث این بارش‌ها است) به وجود می‌آید و معمولاً از ۲۷ تیر تا ۳ شهریور (بیش از یک ماه) فعال است که بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی به‌شمار می‌آید.

اوج این بارش شهابی معمولاً هرساله در حدود 22 مرداد ماه روی‌می‌دهد. کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی بساوش و در نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی ذات الکرسی واقع شده‌است، به همین دلیل است که به آن بارش شهابی برساوشی می‌گویند.

بر همین اساس، با توجه به رویکرد نوین معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه علم و فناوری، اردوی رصدی به صورت شب ماندن از سوی اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون برای مراکز فرهنگی- هنری سراسر کشور پیش‌بینی و طراحی شده که مربیان کانون در کنار بحث رصد و نجوم به ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری برای اعضای خود می‌پردازند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان همزمان با استان‌های دیگر اردوی علمی- نجومی «به آسمان نگاه کن» را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری در محوطه دانشگاه آزاد که آلودگی نوری وجود ندارد برای اعضا و والدین آنها برگزار می‌کند.

این اردو سه شنبه از ساعت 18/30 بعد از ظهر تا  1/30بامداد در محوطه دانشگاه آزاد همراه با بازدید از موزه آمادای دانشگاه، برگزاری نماز جماعت، مسابقه مادر- دختری آشپزی و تزئین سالاد الویه به شکل ماه و ستاره و در نهایت رصد بارش شهابی برگزار می‌شود.

ثبت نام و تهیه بلیط برای این اردو در تمامی مراکز فرهنگی- همدان شهر همدان توسط مدیران مراکز  صورت می‌گیرد.

برگزاری اردوی علمی _ نجومی "به آسمان نگاه کن" در کانون همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =