کد خبر: 343425
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
بازدید 45
سنگ، بازی، همراهی

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رابر به گردش علمی‌تفریحی رفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رابر برای اعضای دختر و پسر خود در دو روز اردوی علمی‌تفریحی برگزار کرد.

بنابر این خبر، این اردوها با هدف جذب و پایدارسازی اعضا، تقویت روحیه جمعی، افزایش دانش و مهارت‌ها، آشنایی با مفاهیم هستی‌شناسی و خداشناسی با ارتباط و تفکر در اجزای طبیعت و همزمان با اوج فعالیت‌های مراکز در فصل تابستان برگزار شده است.

این در حالی است که، در این گردش علمی اعضا با گیاهان دارویی بومی منطقه، خواص و فواید آن‌ها آشنا شدند.

همچنین در مسیر پیاده‌روی اعضای قدیمی مرکز از خاطرات‌ اردوهای سال‌های قبل برای اعضا جدید تعریف کردند و در کنار رودخانه توقف کردند.  

با معرفی و خوانش کتاب «سنگ‌ها»، بچه‌ها جستجو برای یافتن سنگ‌های مناسب کارگاه نقاشی و کاردستی را آغاز کردند. سنگ‌های انتخابی و دست‌چین شده قرار است در کارگاه‌های کانون پرورش فکری با شخصیت‌های جدیدشان، سرنوشت تازه‌ای را تجربه کنند و همنشین چند نسل از بچه‌ها در این فضای رویایی باشند.

 همچنین آب‌بازی و توپ‌بازی اعضا همراه با مربیان از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های گردش بود و جمع‌آوری زباله‌ها و پاک‌سازی طبیعت هم ضروری‌ترین بخش‌ این اردوی علمی تفریحی محسوب شد.

در پایان داستان پیدا کردن راه حل و مدیریت بحران، زمان برگشت از گردش علمی اعضا پسر در مسیر سربالایی باغ‌ها اتفاق افتاد. کفش ابوالفضل یکی از اعضای کودک پاره شد و ادامه مسیر با آن ممکن نبود. بچه‌ها و مربیان با چند تکه پارچه و نایلون برای ابوالفضل یک لنگه کفش درست کردند و ابولفضل با کفش دست‌ساز جدیدش به مقصد رسید.

سنگ، بازی، همراهی

سنگ، بازی، همراهی

سنگ، بازی، همراهی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =