کد خبر: 343434
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
بازدید 20
تور قصه‌گویی برگزار شد

دبیرخانه دائمی ترویج و توسعه قصه‌گویی ایران با هدف مردمی سازی و عمومی سازی قصه‌گویی به عنوان ارزان‌تری و در دسترس‌ترین ابزار تربیتی کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری کانون تور قصه‌گویی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به جهت ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی و آموزش علاقه‌مندان به قصه‌گویی برای نقل اصولی قصه‌ها به نسل آینده، از ۲ مرداد ۱۴۰۳ تور قصه‌گویی به‌صورت فرآیندی با حضور مهدی آرایی کارشناس فرهنگی استان، مدرس و داور بین‌المللی حوزه قصه‌گویی و شرکت ۸ قصه‌گو به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ یزد، برگزار شد.

این تور قصه‌گویی به مدت دو روز و در قالب ۱۶ ساعت، صبح و عصر برگزار شد و قصه‌گویان با اصول قصه‌گویی، انتخاب قصه، شرایط حضور در جشنواره، انواع قصه‌ها، بازآفرینی و بازنویسی قصه برای اجرا و مطالبی در این راستا، آشنا شدند.

 تور قصه‌گویی برگزار شد

از دیگر برنامه‌های تور قصه‌گویی ارسال فیلم ۴ دقیقه‌ای شرکت‌کنندگان بود که با ارائه آن، نکات قوت و ضعف قصه‌ها، توسط مهدی آرایی یادآوری شد و در نهایت، هر هشت قصه‌گو به خاطر حضور مستمر و خلق آثار خوبشان، حائز کسب گواهینامه تور قصه‌گویی شدند.

گفتنی است تعدادی از شرکت‌کنندگان در تور قصه‌گویی، قرار است با آماده‌سازی قصه، در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حضوری پرثمر داشته باشند و در این رویداد بزرگ فرهنگی، خود را محک بزنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =