دست سازه های عاشورایی در مسیر موکب های اربعین حسینی

در آستانه اربعین حسینی دست‌ ‌سازه های اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خوزستان در موکب ها و مسیرهای پیاده روی اربعین به زائران حسینی تقدیم می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، داریوش آقاسی مدیرکل کانون خوزستان خبر داد: اعضای مراکز کانون پرورش فکری خوزستان دست سازه های خود را برای هدیه به کودکان و نوجوانانی که در مسیر پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند، اهدا کردند.

مدیرکل کانون خوزستان در ادامه بیان داشت: با فرارسیدن ایام محرم و صفر برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با شعار "با یاد حسین تابستونتو بساز" در مراکز کانون خوزستان با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی کودکان و نوجوانان با حماسه حسینی و شخصیت ها و شهدای کربلا برگزار شد که تهیه دست سازه های عاشورایی یکی از این برنامه ها بود. اعضای مراکز کانون خوزستان در این ایام بیش از 2500 دست سازه شامل: جامهر و تسبیح، جاکلیدی، عروسک، آویز، گیره و دستبند، کارت پستال، سربند و ... آماده کردند که پس از تجمیع در مرکز اهواز به موکب های مرزی و برون مرزی ارسال می شوند.

وی افزود: بخشی از این دست سازه ها در موکب های کانون پرورش فکری خوزستان که در مرزهای شلمچه و چزابه مستقر خواهد شد توزیع خواهد شد و بخش دیگری از آن توسط سفیران اربعین کانون که در مسیر پیاده روی اربعین حضور دارند در میان کودکان و نوجوانان حاضر در این سفر معنوی توزیع خواهد شد.

لازم به ذکر است، علاوه بر دست سازه های مراکز کانون خوزستان، دست سازه های مراکز کانون پرورش فکری استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر از طریق مرزهای استان خوزستان به کودکان و نوجوانان اهدا می شود.

گزارش تصویری دست سازه ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =