راهیابی۲ اثر به ایستگاه پایانی نمایش صحنه جشنواره هنرهای نمایشی

نمایش «زمین» به کارگردانی سارا وفا به همراه نمایش «خورشید خانم کجایی» به کارگردانی مهری فربدزاده از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی به مرحله پایانی بخش نمایش صحنه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، بر اساس نتایج اعلام شده از دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ،نمایش «زمین» به کارگردانی سارا وفا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ اراک به همراه نمایش «خورشید خانم کجایی» به کارگردانی مهری فربدزاده از واحد آفرینش های هنری کانون استان مرکزی به مرحله پایانی بخش نمایش صحنه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی راه یافتند.

راهیابی۲ اثر به ایستگاه پایانی نمایش صحنه جشنواره هنرهای نمایشی

نوزدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی با شعار "این صحنه خانه ماست" در بخش «نمایش صحنه» در ۲۹ استان برگزار شد ،این جشنواره درکانون استان مرکزی با ۱۴ گروه نمایشی در بخش آزاد و کانونی در ۲۴ و ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ به رقابت پرداختند که بر اساس آرای صادره از سوی هیئت داوران  گروه های نمایش عروسکی استان مرکزی در اختتامیه استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ سه گروه نمایش از استان مرکزی به مرحله کشوری راه یافتند.

راهیابی۲ اثر به ایستگاه پایانی نمایش صحنه جشنواره هنرهای نمایشی

بخش استانی این جشنواره توانست ۵۱۰ نمایش تولید شده را اجرا و از این میان ۸۸ نمایش را برای مرحله بازبینی کشوری ارسال کند.

سپس در مرحله‌ی بازبینی هیئت انتخاب  آثار را بازبینی و در ادامه ۲۷ نمایش برای داوران مرحله‌ اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و ۳ نمایش به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت.

داوری مرحله اولیه این جشنواره را امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیش‌کسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بر عهده داشتند.

این ۱۸ گروه نمایشی فرصت دارند دست‌کم ۵ اجرای عمومی در استان خود داشته باشند و در شهریور در آیین پایانی این جشنواره با هم به رقابت بپردازند.

در نهایت از آن میان ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کردند که ۲ نمایش «زمین» به کارگردانی سارا وفا به همراه نمایش «خورشید خانم کجایی» به کارگردانی مهری فربدزاده از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی  به مرحله پایانی بخش نمایش صحنه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی راه یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =