کد خبر: 343557
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
بازدید 15
خوش درخشی اهالی کانون قزوین در جشنواره هنرهای نمایشی

راه‌یابی دو نمایش به بخش «نمایش صحنه» و انتخاب در مرحله اول رقابت نمایشنامه‌نویسی دو موفقیت اخیر اهالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در جشنواره سراسری هنرهای نمایشی به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان قزوین در پی اعلام اسامی برگزیدگان مرحله اول جشنواره سراسری هنرهای نمایشی کانون، سه موفقیت سهم کانون استان قزوین شد.

بر این اساس دو نمایش «آن بالا، این پایین» با مربی‌گری فاطمه فارسی مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری مجتمع و نمایش «چی شد، چطور شد» با مربی‌گری زهرا برجی مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری الوند و حنانه مهری مربی ادبی این مرکز  به بخشِ «نمایش صحنه» جشنواره هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

بخش استانی این جشنواره توانست ۵۱۰ نمایش تولید شده را اجرا و از این میان ۸۸ نمایش را برای مرحله بازبینی کشوری ارسال کند.

براساس این خبر، در مرحله‌ی بازبینی هیئت انتخاب شامل حسن دادشکر، سعید زین‌العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میرمحمدصادقی آثار را بازبینی و انتخاب کردند.

در ادامه ۲۷ نمایش برای داوران مرحله‌ اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش از جمله دو نمایش از استان قزوین به مرحله کشوری راه پیدا کرد و ۳ نمایش به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت.

داوری مرحله اولیه این جشنواره را امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیش‌کسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بر عهده داشتند.

بر اساس این خبر، این ۱۸ گروه فرصت دارند دست‌کم ۵ اجرای عمومی در استان خود داشته باشند و در شهریور در آیین پایانی این جشنواره با هم به رقابت بپردازند.

هم‌چنین زهرا برجی مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری الوند با نمایشنامه «ایوان کاهگلی» به جمع برگزیدگان مرحله اول نمایشنامه نویسی پیوست.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =