کد خبر: 343580
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
نشست هم اندیشی معاون کانون پرورش فکری با رئیس دانشگاه آزاد علی‌آبادکتول

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در نشستی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول راهکارهای تقویت و توسعه همکاری‌های فی مابین را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، نشست هم‌اندیشی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در این نشست اظهارکرد: میزبانی از اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور فرصتی مطلوب برای نوجوانان، مربیان و حتی معلمان استان گلستان است تا بتوانند از ظرفیت علمی و فنی اساتید و مدرسان برجسته کشور در حوزه ادبیات بهره‌مند شوند.

الهه غیناقی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، اعضا و مربیان کانون پرورش فکری و کنشگران ادبی شرق گلستان در مرکز گنبدکاووس، اعضای غرب استان گلستان در مرکز گرگان و نوجوانان کنشگران و مربیان کانون پرورش فکری علی آبادکتول هم در کانون این شهرستان از کارگاه‌های آموزشی ارائه شده توسط مدرسان قاف بهره‌مند شدند.

نشست هم اندیشی معاون کانون پرورش فکری با رئیس دانشگاه آزاد علی‌آبادکتول

وی با اشاره به برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آبادکتول از مرکز رشد بیان کردد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از اساتید برجسته استان گلستان مباحث علمی مرتبط را به صورت کاربردی‌تر در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

غیناقی همچنین از حسن اعتماد و سعه صدر مسئولان شهرستان علی‌آبادکتول برای پذیرش میزبانی از اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول هم در این جلسه گفت: همراهی و هم‌افزایی با نهادهای متولی حوزه نوجوانان و دانش آموزان از راهبردهای اساسی این مرکز دانشگاهی است و برای حمایت و مساعدت در حوزه تربیت و پرورش نوجوانان از هیچ مبحثی دریغ نخواهیم کرد.

سیدمسعود سیدی به برخی از دغدغه‌ها و چالش‌های تحصیلی نوجوانان و دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر شاهد گرایش و رغبت حداکثری دانش آموزان به برخی از رشته‌های خاص از جمله علوم‌تجربی هستیم که در اکثر موارد هدفگذاری‌های ترسیمی دانش آموزان و والدین در این بخش محقق نمی‌شود و پیامدهای روحی و روانی ناگواری برای نوجوانان به همراه دارد.

سیدی ادامه داد: اساتید برجسته و مشاوران کارآزموده دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آبادکتول آمادگی دارند تا با حضور در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یا مدارس در اصلاح فرهنگی، انتخاب رشته نقش آفرین باشند.

نشست هم اندیشی معاون کانون پرورش فکری با رئیس دانشگاه آزاد علی‌آبادکتول

وی گفت: خانواده‌ها و نوجوانان باید آگاه باشند که جامعه به تمام رشته‌های تحصیلی نیاز دارند و قرار نیست همه دانش آموزان در رشته‌های پزشکی و رشته‌های زیر مجموعه آن جذب شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول افزود: دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول با بهره‌مندی از کانون زبان، مرکز نوآوری، مرکز رشد و همچنین برگزاری رخدادهایی مانند مسابقات رباتیک، ایده شور و رویداد حل مسئله می‌تواند همکاری مطمئن در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت و پرورش نوجوانان این مرز و بوم باشد.

وی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول آمادگی آن را دارد تا نسبت به برگزاری دوره‌های علوم نوین مانند اینترنت اشیا، کارگاه‌های ساخت ماشین‌های سوخت هیدروژنی، هواپیماهای خورشیدی و یا دوره‌های رباتیک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کند.

نشست هم اندیشی معاون کانون پرورش فکری با رئیس دانشگاه آزاد علی‌آبادکتول

اجرای طرح سیمرغ

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور هم عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سابقه حدود ۶۰ ساله در زمره نهادهای منحصر به فرد و فعال در حوزه کودک و نوجوان است که شاید در سطح بین‌الملل هم، نهادی کم‌نظیر و بی‌نظیر تلقی شود.

فرهاد فلاح گفت: برگزاری اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور یکی از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، کانون در نظر دارد تا با اجرای قاف سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات صیانت و زمینه تعالی آنها فراهم شود.

فلاح ادامه داد: اگر بخواهیم دورنمایی از آینده زبان و ادبیات فارسی ایران در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده ترسیم کنیم به طور حتم تعداد زیادی از نوجوانان حاضر در اردوی قاف از جمله افراد برجسته ادبی کشور خواهند بود؛ در افق آینده ادبیات ایران این نوجوانان خواهند درخشید.

دومین اردوی سال جاری استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه به میزبانی گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =