اردوهای علمی پژوهشی "به آسمان نگاه کن" در مراکز خوزستان

به همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، اردوهای علمی-پژوهشی "به آسمان نگاه کن"در مراکز کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، در راستای ارتقای مهارت های علمی در کودکان و نوجوانان و به ویژه آشنایی با علم نجوم، در روز سه شنبه 23 مرداد ماه به مناسبت پدیده نجومی بارش شهابی برساووشی، فعالیت های نجومی و رصدهای شبانه در قالب اردوهای علمی پژوهشی" به آسمان نگاه کن" در سراسر استان برگزار شد.

اردوهای علمی پژوهشی "به آسمان نگاه کن" در مراکز خوزستان

بر اساس این گزارش به نقل از فروغ شاکریان، رابط علمی استان، این اردو در مراکز اهواز که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و مرکز تخصصی نجوم اهواز برگزار شد، حدود ۹۰ نفر از اعضا و والدین در مرکز تخصصی نجوم گرد هم آمدند و پس از آشنایی با این پدیده، به رصد ماه و سایر اجرام آسمانی پرداختند. آشنایی با گردونه آسمان، ترازوی نجومی، مسابقه علمی و اهدای جوایز از برنامه های جانبی این بازدید بود.

اردوهای علمی پژوهشی "به آسمان نگاه کن" در مراکز خوزستان

همچنین رصد شبانه‌ی ماه با تلسکوپ در محل مرکز نجوم الماس با حضور 200 نفر از اعضا و والدین محترم و برگزاری کارگاه آموزش ستاره شناسی جهت آشنایی با دنیای شگفت انگیز ستارگان و نجوم، در پیشرفته ترین و بزرگترین گنبد پلانتاریوم پرتابل الماس خوزستان در مرکز چهار دزفول، دورهمی خانواده‌ی کانون با حضور بیش از 50 نفر از مربیان، اعضا و والدین همراه با رصد ماه در محوطه پارک آزادگان مرکز سه بهبهان، کارگاه معرفی کتب علمی بهمراه ساخت انیمیشن در مرکز دو آبادان و برگزاری کارگاه نجوم ، نقاشی و ... در سایر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان از جمله فعالیت های این ویژه برنامه بوده است.

اردوهای علمی پژوهشی "به آسمان نگاه کن" در مراکز خوزستان

«گزارش تصویری این خبر»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =