کد خبر: 343611
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
بازدید 21
اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» در سه کانون شهرستان همدان، کبودراهنگ و شماره 3 همدان همزمان با سراسر کشور برای اعضا و والدین آنها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، با توجه به رویکرد نوین معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه علم و فناوری خصوصا نجوم و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با علوم ستارگان، دیگر کرات و اجرام آسمانی اردوهای رصدی در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان در زمان‌های مشخص و تعیین شده برگزار می‌شود.

از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان همزمان با استان‌های دیگر اردوی علمی- نجومی «به آسمان نگاه کن» را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری در محوطه دانشگاه آزاد که آلودگی نوری وجود ندارد برای 300 نفراز  اعضا و والدین آنها در بامداد 24 مرداد ماه برگزار کرد.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

این اردوی چند ساعته با بازدید از موزه آمادای دانشگاه آزاد اسلامی شروع شد و سپس نماز جماعت در مسجد این دانشگاه اقامه و بعد مسابقه مادر- دختری با تزئین سالاد الویه به شکل ماه و ستاره در محوطه این دانشگاه انجام شد.

با برپایی مسابقه آشپزی و اعلام نتیجه توسط داور  آشپزی ( مدرس هنرمند آشپزی برنامه تلویزیونی شبکه همدان) هدایایی از محصولات تولیدی کانون به کودکان و نوجوانان به رسم یادبود داده شد.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

بعد از آن خانواده‌ها به صورت گروهی وارد چتر آسمان نما شده و در زیر این چتر نشستند و مدرس نجوم با پخش فیلم‌های دو بعدی نجوم و فضا توضیحاتی را در خصوص فضا به آنها داد و کودکان و نوجوانان با لذت به مطالب گوش داده و سوالات خود را بیان کردند.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

سپس خانواده‌ها راهی محل رصد شدند. در محل رصد سه تلسکوپ مستقر شده بود دو تلسکوپ برای رصد ماه و یک تلسکوپ برای رصد سیاره زحل. همه به صاف و به تربیت ماه و زحل را دیدند و مربی نجوم کانون برای آنها در ماه فاصله ستاره ها و سیاره‌ها و شرایط سطح ماه و ... برای افراد حاضر توضیحاتی را داد.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

این برنامه برای کودکان و نوجوانان و حتی والدین از جذابیی خاصی برخوردار بود و باعث ایجاد شور و نشاط شده بود.

همچنین همزمان با همدان مراکز کبودراهنگ و شماره 3 ملایر برنامه رصد ماه را اجر کردند.

مرکز فرهنگی- هنری کبودراهنگ

برنامه رصد ماه و بارش شهاب برساووشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کبودراهنگ برنامه علمی خود را برگزار کرد. دراین شب خاطره انگیزه بیش از 200 نفر از اعضا و افراد علاقمندان به علم نجوم به همراه مدیران برخی از ادارات و با همکاری اداره ورزش شهرستان، شورای شهر وجمعیت هلال احمر حضور داشتند.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

ابتدای برنامه سوره لیل با معنی آن قرائت شد و بعد سرود ملی پخش شده و دکلمه‌خوانی توسط یکی از اعضای کانون و مجری گری عضو نوجوان اجرا شد.

سپس برنامه رصد ماه اجرا شد و مربی نجوم کانون در مورد ستاره‌ها و موقعیت آنها و صور فلکی ستاره قطبی و... مطالبی را بیان کرد. این برنامه همراه با پرسش و پاسخ بود وتا بامداد ادامه پیدا کرد. هدف از این برنامه درس خداشناسی و تفکر و اندیشیدن به عظمت آفرینش و معرفی کانون و برنامه‌های علمی-هنری و فرهنگی کانون برای عموم افراد بود.

مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 ملایر

ویژه برنامه «رصد بارش شهاب سنگی برساوشی» با حضور اعضا و والدین آنها و هم چنین تعدادی ازحلقه های میانی کانون ۲ ملایر در محل پژوهشسرای نجوم شهید احدی ملایر به منظور آشنایی بیشتر اعضا با پدیده‌های علم نجوم، اختر شناسی و عظمت آسمان شب برگزار شد.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

علاوه بر رصد بارش شهاب سنگی، ماه، خوشه پروین و سیاره زحل نیز رصد شد و بسیار مورد توجه اعضا و والدین قرار گرفت و همچنین مخاطبین برنامه با اپلیکیشن «استلاریوم » که قابلیت نصب برروی گوشی های تلفن همراه را دارد و یک برنامه بسیار خوب و کاربردی در زمینه نجوم است آشنا شدند.

اردوی نجوم « به آسمان نگاه کن» کانون همدان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =