کد خبر: 343650
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
چتر حمایت کانون بر سر فعالان حوزه کودک و نوجوان

مدتی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی چتر حمایت خود را پهن کرده و از طریق تعامل با گروه های مردمی و حلقه های میانی که به صورت خودجوش قدم در این مسیر گذاشتند، سعی دارد دامنه فعالیت آن ها را گسترش و امکانات بیشتری را در اختیار این حلقه های میانی قرار دهد.

ردپای عشق را به خوبی می شود دید؛ آنجا که عده ای آستین همت را بالا زده اند تا دریچه ای تازه رو به دنیای کودکان و نوجوان بگشایند. همان هایی که قلبشان برای کودکان این سزمین می تپد و می خواهند فراغت را به درستی برای کودکان و نوجوانانی که در هیاهوی روزگار گم شده اند؛ معنا کنند. چند وقتی می شود که گروه های مردمی و حلقه های میانی در نقاط مختلف استان تلاش می کنند تا بالی باشند برای پرواز کودکان و نوجوانان و با برگزاری کلاس های آموزشی و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان حاشیه های شهر و روستاها در این مسیر قدم گذاشتند. این گروه های مردمی که تعدادشان هم در استان کم نیست حلقه وصلی شده اند میان کانون وکودکانی که قرار است آینده سازان این سرزمین باشند. حالا مدتی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی چتر حمایت خود را پهن کرده و از طریق تعامل با گروه های مردمی و حلقه های میانی که به صورت خودجوش قدم در این مسیر گذاشتند، سعی دارد دامنه فعالیت آن ها را گسترش و امکانات بیشتری را در اختیار این حلقه های میانی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی،«ادبی» یکی از فعالان فرهنگی که چند سالی است با ایجاد خانه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به همراه دوستانش، اقدام به برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی و آموزشی کرده است، از استقبال خوب کودکان و نوجوانان گفت و به ظرفیت ایجاد شده از سوی کانون و بهره گیری از مربیان برای برگزاری کلاس های آموزشی اشاره کرد. این فعال فرهنگی، اهدای کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را اقدامی ارزشمند در جهت رشد کودکان و نوجوانان و انس و الفت آن ها با کتاب برشمرد و خواستار توسعه فعالیتهای کانون در این عرصه شد. «آذرپایاب»، از دیگر گروه های فعال مردمی است که فعالیت های فرهنگی را با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب جلسات کتابخوانی، تئاتر، نقاشی و کاردستی شکل داده و معتقد است: رویکردمان از این فعالیت ها، جهت دهی انرژی های کودکان و نوجوانان و کاهش آسیب های اجتماعی برای این قشر است. وی به همکاری کتابخانه سیار شهری کانون و عضویت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قرار است، کتابخانه سیار هفته ای یک روز، با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه کودکان و نوجوانان همراه ما باشد و برنامه هایمان توسعه پیدا کند. «پایاب» دریافت کتاب و در اختیار قرار دادن مربی در صورت نیاز از سوی کانون را به عنوان حرکتی ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: قرار است با همراهی کتابخانه سیار فعالیت هایی در قالب تولید کاردستی، تئاتر و بازی داشته و از طریق جلسات کتابخوانی کودکان و نوجوانان را برای مسابقه قصه گویی آماده کنیم. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی هم در این راستا به شناسایی 40 گروه مردمی و حلقه های میانی خودجوش فعال در حوزه کودکان و نوجوان اشاره کرد و افزود: درهای کانون پرورش فکری استان به روی فعالان فرهنگی باز شده است و برای گسترش فعالیت آنان مورد حمایت قرار خواهند گرفت و از امکانات کانون برخوردار می شوند. «فرهاد آقا بیگی» برقراری ارتباط مربیان سیار شهری با گروه های مردمی خودجوش و ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مجموعه های مردمی، اهدای 300 جلد کتاب به 3 گروه مردمی فعال در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری دوره های آموزشی منطبق با نیاز مجموعه های مردمی را از جمله اقدامات و برنامه های پیش روی کانون در راستای حمایت از این گروه ها عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =