پویایی ادبیات کودک، مهم‌ترین ثمره‌ی اردوهای قاف است

هم‌زمان با برگزاری اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان سراسر کشور (قاف) به میزبانی کانون گلستان، دومین دوره‌ی این رویداد در شهرستان علی‌آبادکتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد که سه نفر از اعضای باشگاه قاف از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در این اردو حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، سه نفر از نوجوانان استان به نام‌های ایلیا خسروی، نگار رفیعی و یگانه آذری موفق به عضویت در باشگاه کشوری قاف شدند و در اردوی کشوری در استان گلستان شرکت کردند.

ایلیا خسروی در گفتگو با روابط عمومی کانون گفت: برگزاری اردوهای ادبی و دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و نوجوانان علاقه‌مند، فرایندی مثبت و ارزش‌مند از مسئولان است که یقینا می‌تواند پویایی بیشتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان را به دنبال داشته باشد.

عضو باشگاه قاف و کنشگر ادبی نوجوان چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار ما از مدیران و مسئولان آن است که نسبت به افزایش تعداد دوره‌های آموزشی اهتمام داشته باشند و حداقل در هر فصل یک دوره اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی در کشور برگزار شود.

وی بیان کرد: استمرار دوره‌ای آموزشی نقش بسزایی در تربیت نسل جدیدی از نویسندگان خواهد داشت و می‌تواند سالانه چندین نویسنده خوب را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

خسروی در خصوص کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در دومین دوره‌ی اردوی باشگاه رویش استعدادهای ادبی برتر هم گفت: مباحث گنجانده شده به عنوان سرفصل‌های آموزشی بسیار جذاب است و همه‌ی هنرجویان با اشتیاق و رغبت وافری در حال فراگیری مطالب هستند.

گفتنی است که نوجوانان علاقمند به عضویت در باشگاه قاف، پس از انجام فرآیند داوری، مصاحبه و گزینش تخصصی توسط کارشناسان ستادی و اساتید مطرح حوزه‌ی شعر کشور به باشگاه استعداهای برتر ادبی کشور(قاف) دعوت شدند و از میان آنان ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین‌های استان خود هستند در این رویداد کشوری حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =