کد خبر: 343671
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۱
با دنیای کودکانه‌ی خودم شعر و داستان می‌نوشتم

گفت و گو بافاطمه‌زهرا جعفریان، عضو کانون خوزستان که در اردوی کشوری قاف شرکت داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، سه نفر از نوجوانان کانون خوزستان به نام‌های مهرانا محمدزاده و کوثررضایی در بخش شعر و فاطمه زهرا جعفریان در بخش داستان موفق به عضویت در باشگاه کشوری قاف شدند و به همراه لیلا سپهری ، مربی کانون در دومین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) که 22 الی 26 مردادماه در علی آباد کتول استان گلستان برگزار شد، شرکت کردند.

گفت و گوی زیر به مناسبت شرکت فاطمه‌زهرا جعفریان در این اردو ترتیب داده شده است.

لطفا خودتان را معرفی کنید. پیشینه ای از خودتون بیان کنید.

فاطمه‌زهرا جعفریان هستم، هفده ساله از استان خوزستان شهرستان بهبهان.

از کودکی با کمک مادرم پا به عرصه ادبیات گذاشتم، از شش سالگی با دنیای کودکانه‌ی خودم شعر و داستان می‌نوشتم. بعدها از طریق کانون پرورش فکری تونستم این استعداد رو بیشتر گسترش بدم و برای بهتر شدن تلاش کنم.

چگونه با کانون آشنا شدید؟ چند سال است که عضو کانون هستید؟

از هفت سالگی و در یک تابستان گرم خانواده‌ام من رو در کانون شهرمون ثبت نام کردند. حدودا ۱۰ سال است که عضو کانون هستم البته این بین وقفه‌ای هم افتاد که در کانون عضو نبودم.

زمینه و دلیل علاقه مندی شما به شعر یا داستان چیست؟

دلیل علاقه ی من به نوشتن داستان، تجربه لذت خلق شخصیت‌ها و قصه‌هاست. احساس آرامش و سکونی که به ذهن و روحم می‌ده من رو به نوشتن بیشتر، تشویق می‌کنه.

نحوه آشنایی و حضور شما در قاف چگونه بود؟ دلیل علاقه مندی شما به شعر یا داستان چیست؟

من عضو بخش مکاتبه آفرینش‌های ادبی کانون هستم، اونجا آثارم رو ارائه می‌دادم و با مربی‌ها در ارتباط بودم و درنهایت هم به باشگاه قاف معرفی شدم.

شما در دومین اردوی آموزشی قاف شرکت داشتید، حضور شما در این اردو چه مزایایی داشت؟

تونستم از کارگاه‌های بسیار پربار و گرانبهای اساتید بزرگ و گرانقدر کشوری استفاده کنم، از تجربیات و دانش نویسندگان بزرگ و مطرح کشور بهره ببرم و به سوادم اضافه کنم.

همچنین تجربه‌ی پیدا کردن دوست‌های نویسنده ی مختلف که از همه‌ی کشور در کنار هم جمع شده بودیم، تجربه‌ی بسیار عمیق و لذت‌بخشی بود.

پیش از حضور در این اردو و شرکت در کارگاه های برگزار شده، چه انتظاراتی داشتید؟ آیا این انتظارات برآورده شد؟

انتظار داشتم در فضایی صمیمی و گرم، به رشد سواد علمی خودمان بپردازیم و از جو مهربانانه بین نویسندگان نوجوان و اساتید و مربیان بهره‌گیری کنیم. و در تمام طول اردو فضای حاکم بر اردو دقیقا به همین شکل بود.

کارگاه های برگزار شده چگونه بود؟ آیا کمکی به یادگیری شما داشت؟

کارگاه‌های برگزار شده بسیار فرصت خوبی برای ما نویسندگان نوجوان بود و بسیار به رشد بار علمی من کمک کرد.

خاطره ی ماندگاری که از این اردو داشتید رو بیان کنید.

ماندگارترین خاطره‌ی این اردو از نظر من، دیدن آبشار کبودوال بود. می‌گفتند ۲۲۰ پله داشت که باید برای رسیدن به آبشار اصلی از آنها بالا بریم. مسیر خیلی زیبا و پرطرواتی بود و خاطره‌های زیبایی ساختیم.

سخن پایانی و انتظارتون برای برگزاری کارگاه های بعدی چیست؟

امیدوارم که این برنامه و اردوهای آموزشی با همین قوت ادامه‌دار باشن و استعدادهای بیشتری از سراسر کشور کشف و در این فرصت‌ها پرورش داده شوند.

گفتنی است؛ دومین اردوی سال جاری استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه در سه بخش کارگاه های ویژه اعضا،کلاس مربیان و مراسم تجلیل از مربیان نمونه و شاخص برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =