کد خبر: 343701
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
بازدید 27
کاروان اربعینی تماشاخانه‌ سیار کانون در قم

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمعه ۲ شهریور تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ در استان قم به اجرای برنامه‌های فرهنگی ‌می‌پردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تماشاخانه سیار کانون با حضور در استان‌ قم با اجرای دو نمایش «بیرق سرخ» به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم و «تعزیه با طمع خمپاره» به کارگردانی محمدرضا بابایی از ۲ شهریور تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ به اجرای برنامه می‌پردازد.

علاوه بر اجرای نمایش‌های آیینی ویژه اربعین، برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله قصه‌گویی، نقالی، پرده‌خوانی، مسابقه، معرفی کتاب و دل‌نوشته‌های حسینی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های تماشاخانه‌های سیار است.

تماشاخانه سیار کانون از صبح جمعه ۲ شهریور از روستای قمرود کار خود را آغاز خواهد کرد و پس از آن در ساعت ۱۹:۳۰ در محله‌ پردیسان قم حاضر می‌شود. این تماشاخانه که تا ۴ شهریور در این استان حضور دارد، در ادامه‌ی اجراهای خود شنبه ۳ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۲ در روستای ورجان به فعالیت‌ فرهنگی می‌پردازد و از ساعت ۱۷ مهمان کودکان و نوجوانان شهرک امام حسن شهر قم است. یک‌شنبه ۴ شهریور نیز بنا بر رسم این چند روز صبح را در کنار مردم حسینی شهرستان جعفریه خواهد بود و عصر روز اربعین در عمود ۱۰۲ بلوار پیامبر اعظم از مهمانان جامانده از خاک عراق پذیرایی و به کودکان و نوجوانان خدمت رسانی می‌کند. 

شایان ذکر است تماشاخانه سیار کانون از ۲۳ مرداد تا ۴ شهریور با حضور در استان‌های مرکزی، زنجان، همدان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به اجرای نمایش «مشک‌های خالی»  زهرا مریدی و نمایش «بیرق سرخ» به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم می‌پردازد.

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله با حضور در مرزهای ورودی کربلای معلی و عتبات عالیات، برنامه‌های فرهنگی برای بچه‌های حاضر در پیاده روی اجرا می‌کردند اما امسال بنابر تصمیم‌ ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاخانه‌های سیار کانون با حضور در استان‌ها ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری خود را برای کودکان و نوجوانان جامانده از اربعین اجرا می‌کنند.

کودکان زائر اربعین نیز در نقاط مرزی در پایگاه‌های ثابتی که کانون در آن مناطق راه‌اندازی کرده است از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند.

کاروان اربعینی تماشاخانه‌های سیار کانون در قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =