آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون پرورش فکری مازندران 

به مناسبت روز خبرنگار، آیین تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، حامد فاضلی کبریا  در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه در آستانه انتخاب وزرا در مجلس هستیم که نماد یک حکمرانی موفق؛ بحث شفافیت است، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر می‌گوید؛ با مردم شفاف صحبت کنید، این مورد را به عنوان حکمرانی مطلوب می‌طلبیم.
این مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها در اطلاع رسانی و شفاف سازی نقش موثری دارند، افزود: اعتماد سنگ زیربنای یک حکومت است یکی از دلایل رای آوردن دکتر پزشکیان صداقت و مردمی بودن ایشان بوده؛ کشور در صدد این است تا نظام شفافیت را در جامعه افزایش دهد و خبرنگاران نقش مهمی این خصوص ایفا می‌نمایند. 

آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون پرورش فکری مازندران 


فاضلی کبریا در ادامه به تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری پرداخت و گفت: در کانون ۶۰ نوع فعالیت داریم و مربیان بعد از کار کردن با مخاطبان، علایق و ظرفیت کودک  را تشخیص داده و اعضا را به همان سو هدایت می‌کنند.
وی با اعلام اینکه ۳۰ مرکز فعال ثابت و ۳ سیار روستای در مازندران فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: امسال بنا بر این است که مراکز سیار روستایی به ۵ مرکز افزایش یابد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه نجوم از موضوعاتی است که در کانون به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌شود، یادآور شد: طرح درس آموزش نجوم ویژه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری در حال تدوین است در این رابطه تجهیزات رصدخانه به صورت ویژه در کانون مازندران مستقر شده است.
این مسئول افزود: تاکنون ۴ مرکز علمی نجوم در مراکز کانون پرورش فکری مازندران افتتاح شده است.

آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون پرورش فکری مازندران 
آموزش ۴۰ زبان خارجی 
فاضلی با بیان اینکه مباحث آموزشی در کانون پرورش فکری مازندران با رویکرد نوین پیگیری می‌شود، تصریح کرد: ۳۰ مرکز زبان خارجی داریم که ۸ زبان زنده در حال آموزش است در این بخش تا ۴۰ زبان ظرفیت آموزش را دارد که به صورت مجازی خدمات ارائه می‌شود، تاکنون ۲۷ هزار نفر در کانون زبان آموزش می‌بینند.
وی ادامه داد: مباحث علم و فناوری در کانون پرورش فکری هم مورد توجه قرار گرفته است که آموزش هوش مصنوعی در این بخش دیده شده است. 
فاضلی کبریا با اشاره به اینکه آموزش ریاضی، فیزیک و شیمی از مباحثی است که در کانون پرورش فکری با تجهیزآزمایشگاهی در فضایی سالم، آموزش می‌دهد، خاطرنشان کرد: در ساری آزمایشگاه فیزیک و شیمی و کارگاه «لکو کانون» برای ریاضی راه اندازی شد در حال حاضر در مراکز رامسر و نوشهر این سرفصل‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: اگر همکاری دستگاه‌های اجرایی و اعتبارکافی داشته باشیم تا ۵ سال آینده تمام مراکز کانون مازندران موضوعات نوین آموزشی پیگیری می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران یکی از اقدامات نوین این اداره کل را فعالیت کودکان و نوجوانان در مراسم اربعین دانست و گفت: دلنوشته‌ها و دست سازه‌های کودکان و نوجوانان مازندران از طریق سفیران کانون به کودکان و نوجوانانی که از کشورهای دیگر وارد مرز ایران می‌شود اهداء خواهد شد.
این مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۲۰ فیلم آماده داریم، اظهار کرد: هر ساله یک فیلم بلند در کانون ساخته می‌شود که در سینما کانون اکران خواهد شد.
فاضلی کبریا به بحث «تریلی نمایشی سیار» کانون پرورش فکری پرداخت و افزود: به منظور ارائه محتوای فعالیت‌های کانون این تریلی نمایشی از ۱۵ شهریور وارد استان می‌شود.
وی از برگزاری هر ساله جشنواره قصه‌گویی در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران هر ساله در بخش آئینی و سنتی رتبه نخست کشور را کسب می‌کند که در این زمینه کتاب ویژه‌ای هم با عنوان قصه‌های بومی مازندران (آسنی) تدوین شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تمام سعی ما این است که کانون همواره به عنوان نبض فرهنگی در کشور و استان بتپد و مخاطبان از این ظرفیت استفاده کنند.

لینک تصاویر دیگر ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =