رصد شهاب‌های برساووشی در مرکز فرهنگی هنری  پاسارگاد

همزمان با سراسر کشور، کودکان استان فارس در مرکز شهرستان پاسارگاد در یک شب نشینی جذاب و به یادماندنی با مشاهده آسمان شب، بارشهای شهابی را رصد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، با آغاز مرداد و در راستای تقویت فعالیت‌های علمی، کانون فارس گام‌های تازه‌ای برداشته است. در همین راستا، مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد به عنوان قطب نجوم استان، برنامه رصد شهاب‌های برساووشی را با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته برگزار کرد.

در این برنامه که با رویکردهای سه گانه مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری به عنوان رویکردهای اساسی کانون در سال جاری طراحی و اجرا شد، اعضا و خانواده های کانونی با حضور در مرکز پاسارگاد که از امکانات نجومی خوبی برخوردار است به آسمان نگاه کرده و خداشناسی را تمرین کردند.

این برنامه که با حضور اساتید صاحب نظر در نجوم در شهرستان و همراهی و مدیریت مناسب آقای هوشیار مسول مرکز پاسارگاد همراه بود برنامه های متعدد علمی فرهنگی برای شرکت کنندگان اجرا شد.

دراین برنامه ۱۵۰ نفر از اعضا و والدین از ساعت ۱۹ الی ۲۳/۳۰ در برنامه حضور داشتنند. بخش اول برنامه با نمایش فیلم های نجومی و علمی شروع شد، سپس در بخش دوم با معرفی و شناخت شب های بارشی و توضیحات کامل، شرکت کنندگان با انواع بارش در صورت فلکی های مختلف آشنا شدند. در بخش انتهایی برنامه نیز رصد ماه، سیاره زحل و مشاهده شهاب باران اجرا شد.

علاوه بر مرکز پاسارگاد که در زمینه نجوم از افراد فعال در این زمینه برای ترغیب کودکان و نوجوانان به رصد کمک می گیرد، سایر مراکز فارس نیز با ترکیب برنامه های فرهنگی و علمی اعضای خود را با مباحث نجوم آشنا کردند.

در مرکز صفاشهر با معرفی کتابهای نجومی، اعضا از طریق تکنیک خراش در کارگاه نقاشی، بارش شهابی را خلق کردند.

در مرکز فسا و لار نیز با کمک اعضای فعال، از طریق قصه گویی و نمایش فیلم، بارشهای شهابی به سایرین معرفی شد.

رصد شهاب‌های برساووشی در مرکز فرهنگی هنری  پاسارگاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =