هویت ملی و مذهبی در مراکز کانون لرستان تقویت شود

نمایشگاه آثار برگزیده کودک ونوجوان با موضوع: محرم لرستان و حجاب حسینی در قاب تصویر در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان در خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ امروز ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ نمایشگاه آثار برگزیده کودک ونوجوان با موضوع: محرم لرستان وحجاب حسینی در قاب تصویر درنگارخانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور جمعی از اعضا، خانواده ها و مسئولین در خرم آباد افتتاح شد.
در این آیین رضا داوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارداشت: کانون پرورش فکری از سالیان گذشته منشأ خدمات فرهنگی و هنری متعددی به کودکان و نوجوانان این دیار بوده است و در حال حاضر هم فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان در حال رقم خوردن است که اثرات خوبی در سطح استان داشته است.
وی افزود: در اوایل هفته جاری برای اولین بار در فضای باز با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها رصد شبانه بارش های شهابی را داشتیم که یک برنامه کم‌نظیر بود و بازخورد مثبت و خوبی در سطح استان داشت.

 هویت ملی و مذهبی در مراکز کانون لرستان تقویت شود

داوری به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان در کانون استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال فراخوان‌ها، جشنواره‌ها، مهرواره‌ها و مسابقات متعددی در حوزه کودکان و نوجوانان در استان داشتیم‌ که با مشارکت خوبی از سوی کودکان و نوجوانان مواجه شدو ازجمله آنها می‌توان به جشنواره استانی سرود اشاره کرد.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت در کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: در مراکز ثابت کانون پرورش فکری لرستان بیش از شش هزار کودک و نوجوان در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت دارند وخدمات فرهنگی، هنری و ادبی را به کودکان و نوجوانان ارائه می دهند.
 وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان در دست اقدام داریم تقویت هویت ملی و مذهبی است اظهارداشت: در این راستا در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه‌های مختلفی در حال برگزاری است.
داوری افزود: به مناسبت دهه کرامت فراخوان مهرواره دختر بابا با هدف تقویت هویت دینی و ملی و تحکیم بنیان خانواده و تشویق خانواده‌ها به درکنار هم بودن از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری لرستان طرح‌ریزی و در مراکز کانون اجرا شد که ۱۹۶ اثر به دبیرخانه ارسال و از میان آثار ارسالی ۱۵ اثر برگزیده شدند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ادامه داد: به مناسبت ماه محرم فراخوان سوگواره عکس و دلنوشته محرم در قاب تصویر را داشتیم که ۲۱۳ اثر در حوزه عکاسی، ادبی و هنری به دبیرخانه ارسال و ۱۵ اثر به‌عنوان آثار برتر انتخاب شد.
وی به استعدادهای بالای کودکان و نوجوانان لرستانی اشاره کرد و با بیان اینکه کار در حوزه کودک و نوجوان در چارچوب اداری نمی‌گنجد عنوان داشت: از دستگاه‌های اجرایی که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند این انتظار را داریم تلاش کنند حوزه کودک و نوجوان در استان به جایگاه اصلی‌ خودش برسد.
داوری اضافه کرد: انتظاری که از والدین و خانواده‌ها داریم این است ضمن اینکه مشوق فرزندان خود برای حضور در برنامه‌های کانون پرورش فکری باشند تلاش کنند مبلغی هم برای حضور سایرکودکان و نوجوانان درکانون باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به درخشش کودکان و نوجوانان لرستانی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بیان داشت: با توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی که از سوی دشمن علیه کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد ضرورت دارد به حوزه کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شود و تلاش خود برای بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان و شکوفا شدن استعدادهای این قشر را به کار بگیریم.
گفتنی است: درپایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات: دختر بابا و محرم لرستان و حجاب حسینی در قاب تصویراز سوی رضا داوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان، معاون اموربانوان استانداری لرستان و جمعی از مسئولین تجلیل شد.

 هویت ملی و مذهبی در مراکز کانون لرستان تقویت شود

 هویت ملی و مذهبی در مراکز کانون لرستان تقویت شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =