کد خبر: 343786
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
بازدید 14
ویژه برنامه کتاب‌بال به صرف خنک ترین غذای تابستانی

ویژه برنامه کتاب‌بال به صرف خنک ترین غذای تابستانی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۵ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ در هفته ای که گذشت، ۳۰ نفر از اعضای نوجوان و نوباوه مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۵ در ویژه برنامه‌های رویداد خوردنی‌ها وکتابال، به صرف آب دوغ خیار لحظات خوشی را تجربه کردند.

گفتنی است در جهت جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان دختر، «کتاب بال» با هدف کنشگری برنامه‌ریزی و اجرا شد که حاضرین با نصب یک مقوای بزرگ بر روی دیوار مرکز از دوستان، والدین و حاضرین درخواست کردند تا یک جمله تاثیرگذار از کتاب یا بهترین کتابی که خواندند را بنویسند.

در بخش بعدی این برنامه، اعضا با طرح ایده‌های مختلف به این جمع‌بندی رسیدند که با تولید محصولی همچون فرفره رنگی، فروش بادکنک و ...  به سایر اعضا مبلغی را تهیه و آن را صرف خرید یک بسته فرهنگی شامل کتاب کنند و یک روز مناسب در امامزاده محل، بین کودکان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی توزیع شود.

در ادامه با هدف بالا بردن شور و نشاط و تشویق اعضا به همکاری و همیاری در خانه و بالابردن مهارت‌های زندگی، مسابقه «رویداد خوردنی‌ها» برگزار شد.

ویژه برنامه کتاب‌بال به صرف خنک ترین غذای تابستانی

 هر یک از نوجوانان تلاش کردند که غذای مورد علاقه خود را بپزند و از مراحل پخت  یک فیلم یا دستور پخت پوستری تهیه کنندکه با استقبال روبرو شد.

در این برنامه اعضا در مرکز حاضر شدند و میز خود را آماده کردند. سپس مربیان در این مسابقه به خوشمزه‌ترین غذا و سفره‌آرایی و اخلاق سرآشپز به عنوان داور امتیاز دادند و نفر برگزیده انتخاب شد.

ویژه برنامه کتاب‌بال به صرف خنک ترین غذای تابستانی

در روز آب دوغ خیار در دوکارگاه شعر و قصه نوباوه و کارگاه فرهنگی نوجوان، اعضا وسایل تهیه این خوراکی جذاب را به همراه خود به مرکز می‌آورند و در کنار هم با سبک و روش خانواده خود آن را تهیه و در کنار هم غذا می‌خورند و با مهارت‌هایی همچون انجام تقویت کار گروهی، آشنایی با فرهنگ آشنا می شوند.

ویژه برنامه کتاب‌بال به صرف خنک ترین غذای تابستانی

در بخش دیگر اعضای نوباوه پس از تهیه آب دوغ خیار، شعر «سفره شام» از مصطفی رحماندوست را که در وصف حضور در کنار سفره و غذا خوردن با خانواده بود را حفظ و جمع‌خوانی کردند .
در این کارگاه اعضا غذا و وسایل خود را با هم سهیم شدند و تجربه جدید کسب کردند.

جذب اعضای نوجوان، ایجاد شور و نشاط، کسب مهارت‌های زندگی، بالا بردن اعتماد به نفس، مهارت یابی برای گفتگو در جمع از جمله اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه بود که توسط اعظم حیدرپور مربی فرهنگی این مرکز برگزار شد.

#تابستونتو درکانون بساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =