برگزاری همایش نوجوانان حسینی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

نوجوانان حسینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان با برگزاری همایشی در سالن سینمای اداره‌کل، ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان نشان دادند و آگاهی خود را از این فرهنگ غنی به نمایش گذاشتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همایش نوجوانان حسینی در سالن سینمای کانون استان با حضور عاشقان امام حسین(ع) برگزار شد.

برگزاری همایش نوجوانان حسینی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

در ابتدای این همایش، که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و جمعی از مسئولان همراه بود، مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در پیشرفت و آبادانی هر کشور، سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و در عرصه کودک و نوجوان را از مهم‌ترین بخش‌هایی دانست که انجام می‌گیرد.
محمدرضا سالاری، رسالت کانون را سنگین دانست با عنوان این نکته که برنامه ریزی دقیقی برای این کار لازم است، ادامه داد: ابزارهای این سرمایه گذاری شکل‌های متفاوتی دارد و فعالیت‌های ۶۰ گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاشی است برای نتیجه بخشی به این سرمایه گذاری.
وی مربیان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و اعتماد آنان به کانون را سرمایه‌های مهم کانون دانست که می‌توانند حرکتی مهم را در مدار توسعه فرهنگی و اجتماعی رقم بزنند.
مدیرکل کانون سپس با اشاره به برگزاری همایش نوجوانان حسینی و همایش کودکان عاشورایی، که پیش از این اجرا شد، چنین برنامه‌هایی را فرصتی خواند تا کودکان و نوجوانان بتوانند ابزارهایی را که مربیان در اختیار آنان قرار داده‌اند، بروز دهند.
سالاری در همین رابطه ادامه داد: نگاه کانون، ویژه ایام محرم، به عنوان یک سکوی تربیتی است و این زمانی اتفاق می‌افتد که کودکان، نوجوانان و مخاطبان ما، که آموخته‌هایی از طریق کتاب، رسانه، فضای عمومی، مساجد و... دریافت می‌کنند باید آن را به عرصه ظهور و بروز برسانند که این امر با نقش آفرینی آنان در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اتفاق خواهد افتاد و همه این موارد سبب تقویت هویت اسلامی آنان خواهد شد.
وی در ادامه، به حضور تماشاخانه سیار در مرز میرجاوه و پایگاه‌های سطح شهر زاهدان و یک پایگاه در بزمان، و تلاش مجموعه کانون برای خدمت به زائران پاکستانی را هم حرکت فرهنگی دیگری دانست که می‌تواند دل‌های عاشقان امام حسین و اهل بیت(ع) را به هم نزدیک‌تر کند.
سالاری سخنان خود را اینگونه به پایان برد: مبنای فعالیت‌های ما در کانون، سند تحول بنیادین است و در این سند همه ساحت‌های تربیتی مربوط به حوزه فعالیت‌های ماست؛ یعنی ساختار فعالیت‌های ما در مبنای خود به ساختار و ساحت‌های سند تحول بنیادین متصل است.

برگزاری همایش نوجوانان حسینی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان


در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، با قدردانی از زحمات مجموعه کانون، سخنان خود را با با یادآوری این نکته آغاز کرد که مخاطب وی کودکان و نوجوانان هستند و به همین خاطر با نظرخواهی از آنان تصمیم گرفت که این نشست را به شیوه پرسش و پاسخ اداره کند.
آیت‌الله مصطفی محامی، در ادامه، در خصوص نقش امام حسین(ع) و بیان هدف ایشان از حاضران پرسید و در خصوص ابزار امام برای چنین قیامی سوال کرد و در آخر از آنان خواست در مورد گروه سنی و قومی یاران امام(ع) نظر خود را بیان کنند.
امام جمعه زاهدان، سپس، با جمع‌بندی پاسخ‌های آنان گفت: امام حسین حرکتی را آغاز کرد و در این حرکت عملاً ارزش‌های دینی، اسلامی و اخلاقی را نشان دادند.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در گروه یاران اما از نوزاد شش ماهه و کودکان سه ساله تا افراد مسن از هر قومیتی حضور داشتند و امام با این کار در نظر داشتند برای همه مردم الگو ارایه دهند.
وی شهیدان کربلا را الگوی معرفت خواند که با دقت در سیره و گفتار و رفتار ایشان می‌توان راه هدایت را یافت و سعادتمند شد.

برگزاری همایش نوجوانان حسینی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان


در این همایش، که محوریت آن نوجوانان بودند و اجرای بخش‌های گوناگون آن برعهده اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه زاهدان و سیستان بود، قرائت قرآن آغاز برنامه و اجرای نماهنگ دریای آرامش را اعضای مرکز شماره دو زاهدان انجام دادند.
مرکز مجتمع، یک برنامه نوحه خوانی داشت و اعضای مرکز شماره یک، نمایش «ایستاده بر خاک» را به روی صحنه بردند.
نوجوانان مرکز شماره سه، تلفیقی از فرم و نوحه خوانی را با عنوان هم‌خوانی محرمی اجرا کردند و پرده خوانی صحنه‌های کربلا را اعضای مرکز زیباشهر اجرا کردند.
هیئت سینه زنی و شبیه خوانی مراکز حوزه سیستان هم لحظه‌های پرشوری را با کار گروهی و منظم خود برای حاضران خلق کردند و مرکز شماره چهار زاهدان هم با سرود و نوحه و شماره پنج با «روایتگری سوخته دلان» برنامه خود را ارایه کردند.

برگزاری همایش نوجوانان حسینی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =