پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دهمین دوره جشنواره خاتم (ویژه تولید آثار ادبی مرتبط با سیره پیامبر اکرم (ص)) حمایت بیشتری می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین رونمایی از پوستر و فراخوان دهمین جشنواره خاتم روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

جشنواره خاتم، عشق و معرفت در بچه‌ها ایجاد می‌کند

مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی در آیین رونمایی از پوستر و فراخوان دهمین دوره «جشنواره خاتم» گفت: این جشنواره به برکت خودِ حضرت محمد(ص) پا گرفته است و هر سال تعداد شرکت‌کنندگان و آثار بیشتر می‌شود. این جشنواره فقط مختص ایران نیست بلکه از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، لبنان و... نیز شرکت می‌کنند.

پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم

محسن چینی‌فروشان با بیان این‌که مربیان کانون در امر تربیت تأثیرگذار هستند، گفت: مربیان و کارشناسان کانون از سرمایه‌های بزرگ کانون هستند که تربیت مخاطب کودک و نوجوان را برعهده دارند و اتفاق‌های مهم تربیتی و فرهنگی رقم می‌زنند.

مدیرعامل پیشین کانون با اشاره به این‌که اعتماد مردم نیز به کانون سرمایه بزرگی است، یادآور شد: مربیان کانون، کودکان و نوجوانان را تشویق کنند تا با شرکت در این جشنواره عشق و علاقه در آنان به وجود آید. جشنواره خاتم وسیله است و اصل شناخت پیامبر است.

وی با بیان این‌که هدف ما از برگزاری جشنواره خاتم ایجاد عشق و معرفت در بچه‌ها است، افزود: تعداد کتاب با موضوع پیامبر اکرم بسیار کم است.. باید بچه‌ها را با زندگی‌نامه حضرت بیشتر آشنا کنیم.

ظرفیت الگوبرداری از زندگی پیامبر در جامعه زیاد است

رئیس شورای راهبردی جشنواره خاتم نیز در بخشی از این آیین گفت: امروز بیش از هر زمانی جامعه ما آشنایی با پیامبر را نیاز دارد ظرفیت الگوبرداری از زندگی ایشان در جامعه ما زیاد است.

علی‌اکبر اشعری افزود: هدف ما از برگزاری جشنواره خاتم این است که سیره پیامبر اکرم(ص) به گفتمان اداری تبدیل شود. هر کس در هر مورد که می‌نویسد باید مطالعه کند ما به رونق مطالعه کمک کرده‌ایم. این جشنواره به حضور نوقلمان کمک می‌کند. یکی از مزایای این جشنواره تغییر و نوآوری دایم آن است.

پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم

اتصال به آموزش و پرورش برای تقویت جشنواره خاتم

معاون فرهنگی کانون نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش برگزار کنندگان این جشنواره گفت: بزرگ‌ترین توفیق و نعمت خدا از بین این همه مسوول و نویسنده شامل حال کانون شده است تا در این مسیر باشیم. باید جشنواره را با دقت ببینیم و کار عمیق‌تری انجام دهیم.

فرهاد فلاح گفت: پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم شفقت و عطوفت زیاد داشت و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود که همواره مورد توجه جوامع مختلف قرار گرفته و ضروری است تا کودکان و نوجوانان را بیشتر با پیامبر آشنا کنیم.

وی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تا در این دوره جشنواره را تقویت کرده و آموزش و پرورش نیز با این رویداد همراه شود.

پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم

فلاح خواستار برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوع پیامبر در حوزه شعر و داستان شد و گفت: کانون این نشست‌ها را پشتیانی خواهد کرد.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به این‌که پوستر جشنواره در مراکز کانون و آموزش و پرورش نصب می‌شود، افزود: برای این جشنواره باید پیوست رسانه‌ای قوی‌تر و تولید تیزر نیز در نظر بگیریم تا در رسانه‌ها منتشر شده و بازتاب پر رنگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کمیته کتاب کانون فهرست موضوعی کتاب دارد که موضوع پیامبر(ص) نیز از موضوع‌هایی هست که در این فهرست وجود دارد. این فهرست را به صورت مکتوب و مجازی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بخش رمان به جشنواره خاتم اضافه شد

دبیر علمی جشنواره نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: یکی از کارهای خوبی که در خلال برگزاری جشنواره خاتم انجام می‌شود شگرد آموزشی جشنواره است که باعث شده فرد دست به قلم شده و به خلق آثار درباره پیامبر بپردازد. موفقیت این جشنواره در این است که که به واسطه آن، فرد دست به خلاقیت درباره زندگی پیامبر بزند.

پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم

محمدرضا شرفی‌خبوشان افزود: بخش داستانک در سال گذشته اضافه شد و امسال نیز بخش رمان اضافه می‎شود. امیدوارم بتوانیم سال به سال جشنواره را توسعه داده تا آثار بیشتری خلق شود زیرا خاتم جشنواره دلی است و آن‌چه از دل برمی‌آید و بر دل نیز می‌نشیند.

آیین رونمایی از پوستر و فراخوان دهمین جشنواره خاتم روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =