آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در کانون

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن تشریح فعالیت ستاد اربعین کانون استان مرکزی، از آغاز فرآیند جشنواره استانی قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرگزاری ها در سالن اجتماعات اداره کل روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳برگزار شد.

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن تقدیر و تبریک روز خبرنگار و عکاسی از تشریح فعالیت ستاد اربعین کانون استان مرکزی در تابستان ۱۴۰۳ و از فراخوان بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون سخن گفت.

آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در کانون

احسان منصوری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: هدف از تشکیل ستاد اربعین، آشنایی کودکان و نوجوانان با مفهوم عاشورا، ایثار و شهادت است تا بتوانند در کنار سایر دستگاه‌ها نقش ویژه‌ای در ایام اربعین داشته باشند. 

وی از برگزاری نمایش‌نامه ویژه اربعین در پارک آزادی در یکم شهریورماه خبرداد و افزود: تعدادی از همکاران کانون استان در موکب و ایستگاه های کودک ونوجوان مرز خسروی مستقر هستند و در این موکب، ها ضمن ارائه خدمات فرهنگی و هنری ،کتاب و دست سازه‌های حسینی ساخت اعضای مراکز کانون استان مرکزی در میان زائران کودک ونوجوان اربعین توزیع می کنند .

آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در کانون

منصوری ادامه داد: یک گروه ۴ نفره از کانون استان مرکزی برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان به مرز خسروی اعزام شدند، همچنین در مراکز فرمهین و اراک پویشی تحت عنوان نذر آب، به راه افتاد و سی میلیون ریال  برای این منظور جمع‌آوری شد تا در مرز خسروی به کودکان و نوجوانان، آب اهدا شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به ساخت ۵۰۰ دست‌سازه‌ حسینی در مراکز ثابت و سیار کانون در ایام محرم و صفر امسال گفت: این دست‌سازه‌ها در اختیار سفیران اربعین کانون پرورش فکری در موکب‌ها و ایستگاه های کودک ونوجوان کانون در مرز خسروی  قرار می‌گیرد تا بدست کودکان زائر اربعین برسد.

در ادامه تشریح فعالیت ستاد اربعین کانون در استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برای شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از اراک به سمت امامزاده محمد عابد(ع) یک ایستگاه با ارائه خدمات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان برپا می‌کند.

آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در کانون

احسان منصوری با اشاره به اعلام فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی گفت: شیوه‌نامه برگزاری این جشنواره ارسال شده که پوستر آن ۲۱ شهریور رونمایی و همزمان ثبت آثار در سایت جشنواره آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی در بخش استانی اواخر آبانماه، برگزار می شود، افزود: جشواره منطقه‌ای آذرماه و بخش ملی و بین الملل نیز ۲۶ و ۲۷ دیماه در یزد برگزار خواهد شد.

جشنواره قصه‌گویی در ۲ بخش ملی و بین‌المللی برگزار می شود، اظهار داشت: قصه‌های آئینی، ملی و مذهبی ۹۰ ثانیه‌ای، مینی مال، زبان اشاره، پادکست و منظوم جزو بخش‌های ملی جشنواره و قصه‌های سنتی، کلاسیک، مدرن، نوآورانه، دینی، علمی، پیشرفت و قهرمانان ایران بخش‌های بین‌الملل جشنواره است.

وی با بیان اینکه قصه گویی پادکست، محیطی و ۹۰ ثانیه ای رو به صورت غیر حضوری برگزار می کنیم، بیان کرد: در این روش شرکت کنندگان قصه های ضبط شده خود را برای شرکت در مسابقه ارسال و تا مرحله نهایی هم با همین روش ادامه خواهد یافت.

منصوری در پایان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هزار قصه از استان مرکزی در جشنواره اجرا شد، گفت: امیدواریم با فعالیت‌های انجمن قصه‌گویی کانون، شاهد رشد آثار در جشنواره باشیم.

در پایان نشست خبری ضمن برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و عکاس، اصحاب رسانه از نمونه دست‌سازهای تولیدی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان مرکزی جهت زائران کودک اربعین بازدید کردند.

آغاز فرآیند بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =