۲هزار و ۷۰۰ نفر در استان پای تماشاخانه سیار نشستند

تماشاخانه سیار کانون کشور از تهران به خراسان‌جنوبی در آستانه اربعین حسینی اعزام شد و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به مدت سه روز از برنامه‌های این تماشاخانه بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ مهدی مظهری مدیر کل گفت: تماشاخانه سیار در قالب یک دستگاه تریلی در شهرهای قاین، خضری، بیرجند، دیهوک و طبس از ۲۹ تا ۳۱ مرداد نمایش اجرا کرد.

وی گفت: در این تماشاخانه سیار، نمایش تعزیه گونه امام حسین (ع) و یاران با وفایش در سال ۶۱ هجری قمری با عنوان «بیرق سرخ» با تلفیق تئاتر و تعزیه روی صحنه رفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به عوامل اجرای نمایش «بیرق سرخ» عنوان کرد: این اثر نمایشی به کارگردانی صادق کیانی و با بازیگری سید مهرداد کاووسی، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه جعفری و فاطمه فراتی در استان اجرا شد.

وی افزود: نمایش صحنه ای «بیرق سرخ» روایت دخیل‌هایی است که به علم بسته و آویزان شده و هر از گاهی گریزی به تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، حضرت عباس، بشیر و ام‌البنین می‌زنند.

مظهری هدف از برپایی این تماشاخانه سیار را برقراری عدالت فرهنگی و آشنا کردن مردم با ظرفیت تئاتر مذهبی و آیینی ذکر کرد و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان، بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش، آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری از دیگر اهداف اعزام تماشاخانه سایر به استان بوده است.

وی ادامه داد: تماشاخانه سیار در سال تحصیلی مجدد به استان اعزام خواهد شد تا جمعیت بیشتری از برنامه‌های این اقدام فرهنگی بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =