فراخوان شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون منتشر شد

فراخوان شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با همدلی بیاندیش، با مسأله‌شناسی عمل کن» منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با هفته پژوهش در آذر ۱۴۰۳ ویژه‌برنامه هفته پژوهش برای اعضا، کارشناسان، مربیان و پژوهش‌گران آزاد برگزار می‌شود.

هدف اصلی این برنامه «توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش» است تا از این طریق بتوان برای روزآمدسازی و بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون با توجه به سیاست‌های مخاطب‌محوری، نوجوان‌محوری، مرکزمحوری در زمینه فعالیت‌های پژوهش پایه و فعالیت‌های علمی گام برداشت.

همچنین با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه ارتقای فعالیت‌های پژوهشی را در کانون ایجاد و فرصت مناسبی برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و به‌خصوص پژوهش‌های کاربردی فراهم آورد.

از دیگر اهداف این برنامه معرفی پژوهش‌گران برتر و تقویت سازوکارهای انگیزشی و تقویت نگاه جستجوگری و فعالیت‌های پژوهش محور در بین کودکان و نوجوانان در کانون است.

براساس این خبر قالب آثار پژوهشی ارسالی این ویژه‌برنامه شامل «جستارنویسی»، «مقاله‌های علمی‌پژوهشی»، «پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری»، «گزارش‌های اقدام‌پژوهی» و «پژوهش اعضا» می‌شود.

بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون با توجه به راهبردهای مدیرعامل و سیاست‌های معاون فرهنگی؛ روزآمدسازی فعالیت‌ها و اقدام‌ها از طریق پژوهش‌های کاربردی؛ کمک به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در کانون؛ ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و به‌ویژه پژوهش‌های کاربردی؛ معرفی پژوهش‌گران برتر و تقویت سازوکارهای انگیزشی این فعالیت در کانون و تقویت نگاه جستجوگری و فعالیت‌های پژوهش‌محور در بین کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش است.

محورهای اصلی موضوعی مقاله‌های پژوهشی عبارت است از: مخاطب‌پژوهی؛ روش‌شناسی مخاطب‌شناسی؛ مخاطب‌شناسی و فن آوری؛ نوآوری(هوش مصنوعی)؛ مخاطب‌شناسی و رسانه و ارتباطات؛ مخاطب‌شناسی و آموزش، مخاطب‌شناسی و گفتمان‌سازی راهبردی، مخاطب‌شناسی و بازارپردازی، مخاطب‌شناسی و اوقات فراغت و مخاطب‌شناسی و بهره‌وری.

محورهای جنبی نیز شامل سواد خواندن، زبان و ادبیات فارسی (گلستان سعدی)، فابک(فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان)، کانون و خانواده، فعالیت‌های علمی از جمله نجوم، زیست شناسی، هوا فضا، میکرو الکترونیک و... و بازی‌های پژوهشی می‌شود.

مهلت ارسال اصل مقاله‌ها، گزارش اقدام‌پژوهی، پایان‌نامه و رساله، پژوهش اعضا و جستارنویسی اول آبان ۱۴۰۳ است و داوری و اعلام نتایج ۱۰ آذر ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. ‌برنامه هفته پژوهش نیز هفته سوم آذر برگزار می‌شود.

اعضای مراکز، مربیان و کارشناسان کانون و علاقه‌مندان حوزه کودک اعم از نویسندگان، پژوهشگران، مربیان، معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی و... می‌توانند در این ویژه‌برنامه شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون، دبیرخانه ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش (دوره شانزدهم - ۱۴۰۳) و یا نشانی الکترونیکی kanoon.pazhuhesh@gmail.com ارسال کنند.

همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با دبیرخانه با شماره ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۷۹ تماس بگیرند.

شیوه‌نامه شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =