حوزه کودک و نوجوان یکی از دریچه‌های معرفی انقلاب اسلامی به دنیا  است

وبیناری با موضوع کودک و نوجوان و با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری و ۵۹ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این وبینار که به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با ابراز خرسندی از این‌که این وبینار اختصاصی با موضوع کودک و نوجوان با حضور رایزن‌های فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: از مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که امکان برگزاری این نشست را فراهم کردند تا به موضوع مهم غزه و کودکان بپردازیم، تشکر می‌کنم.

وی سپس با یادی از شهدای خدمت و کودکان و نوجوانان غزه صحبت‌های خود را ادامه داد.

علامتی تصریح کرد: در احادیث آمده است هرکسی اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست و یا هرکسی صدای مظلومی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست. این موارد سبب شد ما در حوزه مردم غزه دست به کار شویم.

مدیرعامل کانون افزود: موضوع کودک و نوجوان از بحث‌های مهم و اساسی در دنیای امروز است و یکی از ابعاد دیپلماسی عمومی و فرهنگی محسوب می‌شود. از طرفی یکی از ابعاد قدرت نرم در حوزه جمهوری اسلامی همین حوزه است، بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان اهمیت دارد.

یکی از دریچه‌های معرفی انقلاب اسلامی به دنیا حوزه کودک و نوجوان است

وی گفت: امروز دنیا به سمتی می‌رود که در حوزه کودک و نوجوان از ابزارهای مختلف استفاده کند و برنامه‌های فرهنگی و هنری از این قبیل‌اند که درحال تاثیرگذاری در سبک زندگی هستند.

علامتی بیان کرد: یکی از بازوهای جدی شما سفیران فرهنگی، می‌تواند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد که نزدیک به شصت سال تجربه خدمت دارد. ما یک راهبرد برای خودمان تعریف کردیم که در حوزه بین‌الملل در کنار سفیران و رایزن‌های فرهنگی باشیم. یک مهندسی تعریف شده داریم و ان‌شاالله از سوی حوزه بین‌الملل کانون ارائه خواهد شد.

مدیرعامل کانون با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در کانون داریم. آخرین فیلم انیمیشن کانون «بچه زرنگ» حدود ۲میلیون مخاطب داشت و یا فیلم «درآغوش درخت» با یک موضوع اجتماعی که قهرمانش کودک است الان اکران شده، از طرفی دبیرخانه اسیتژ را داریم که دفتر سازمان بین‌المللی تئاتر کودک در ایران است. همچنین کانون زبان با آموزش بیش از ۱۰ زبان زنده دنیا فعالیت دارد؛ علاوه براین به صورت ویژه با همکاری بنیاد سعدی وارد آموزش زبان و ادبیات فارسی شدیم. در حوزه کتاب ۳هزار عنوان کتاب داریم و سال گذشته ۳میلیون جلد کتاب تولید کردیم که ۲۰۰ عنوان به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

یکی از دریچه‌های معرفی انقلاب اسلامی به دنیا حوزه کودک و نوجوان است

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه کانون پرورش فکری گفت: اعتماد مردمی سرمایه بزرگی برای کانون است. از طرفی چهره موجه کانون پرورش فکری در عرصه بین‌الملل قابل توجه است و درحال حاضر با برخی کشورها وارد مذاکره شده‌ایم؛ مثلا با چین در قالب همکاری‌های شانگهای برنامه‌های مختلفی را پیش می‌بریم. همچنین کانون دارای نیروی انسانی کارآمد در حوزه ادبیات و هنر و حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری است.

علامتی بیان کرد: امروز بحث ما غزه است و آنچه غزه را غزه کرد تصویر کودک و نوجوان آن بود. مظلومیت کودکان و نوجوانانی که دنیا را متأثر کردند. امروز اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم یکی از دریچه‌هایش حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: این نشست فرصت بی نظیری است که در این عرصه وارد شویم. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به این موضوع اشاره شده است.

یکی از دریچه‌های معرفی انقلاب اسلامی به دنیا حوزه کودک و نوجوان است

مدیرعامل کانون در ادامه با یادی از شهید رئیسی بر تأکید وی در حوزه کودک و نوجوان اشاره داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه کودکان غزه براساس داشته‌های خودمان و مبانی دینی، یک فراخوان بین‌المللی در حوزه نوجوان با عنوان «به سوی قبله» در بخش بین‌الملل کانون، پیش‌بینی شده است که از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اجرا خواهد شد. این اولین و رسمی‌ترین همکاری ما با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بحث غزه و کودکان غزه است که ان‌شاالله شروع خوبی باشد.

حامد علامتی در پایان با بیان این‌که در هرکشوری باتوجه به زیست‌بوم آن برنامه داریم به همکاری و فعالیت‌هایی که با کشورهای همسایه و سایر مناطق انجام شده است اشاره داشت و برای نمونه به کشور اتریش اشاره کرد که کانون در ماه‌های آینده در این کشور برنامه‌های هنری خواهد داشت و یا کشور قطر که کانون زبان به آن ورود کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =