کد خبر: 344046
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
 عصر شعر عاشورایی در کانون استان اردبیل برگزار شد

در آستانه‌ی اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، عصر شعر عاشورایی با حضور معاون فرهنگی کانون، اعضای انجمن شعر و جمعی از والدین در اداره کل کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان اردبیل در آغاز این مراسم یاد شهدای کربلا را گرامی داشت و گفت: اندیشه جاری در نهضت عاشورا و شخصیت وارسته‌ی شهدای کربلا همواره دستمایه‌ی شاعران بوده و موجب شکل‌گیری نوعی ادبیات به نام ادبیات عاشورایی شده است.

وی در ادامه به نقش شاعران در اشاعه‌ی فرهنگ عاشورا و نقش ادبیات در این زمینه اشاره کرد و گفت: شاعران با تکیه‌بر تعهد، مهارت و نگاه شاعرانه‌شان بر ارزش شعر عاشورایی افزوده و نقش ارزشمندی در ماندگاری این واقعه داشته و دارند.

 عصر شعر عاشورایی در کانون استان اردبیل برگزار شد

علومی از شاعران به عنوان پیام‌رسانان حماسه عاشورا یاد کرد و اظهار داشت: زیبایی که از راه هنر آفریده می‌شود علاوه بر تعالی روح موجب ماندگاری اثر در ذهن می‌شود و ادبیات عاشورایی فاخر نیز از این منظرمی تواند مخاطبان خود را با حماسه عاشورا آشنا و در رساندن پیام این نهضت نقش به سزایی داشته باشد.

معاون فرهنگی کانون استان در ادامه نقش شاعران نوجوان در این عرصه را مهم برشمرد و بیان داشت: نوجوانان شاعر می‌توانند با زبان رسا و شاعرانه‌ و از زاویه خود به نهضت عاشورا نگاه کرده و آن را ثبت کنند.

وی به مهارت و توان اعضا در سرودن شعر و فرایند رشد ادبی اعضا اشاره کرد و افزود: حضور فعال اعضا در کارگاه‌های ادبی و به دنبال آن انجمن ادبی زمینه را برای شناسایی استعدادهای برتر و معرفی‌شان به باشگاه کشوری قاف فراهم کرده است.

در ادامه اعضای باشگاه قاف از فعالیتشان در این باشگاه مطلبی را بیان کردند.

 عصر شعر عاشورایی در کانون استان اردبیل برگزار شد

شایان‌ذکر است، شعرخوانی برگزیدگان جشنواره وفا، اعضای انجمن شاعران نوجوان و پری ناز ستونه مربی ادبی کانون استان از دیگر برنامه‌های این عصر شعر عاشورایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =