کد خبر: 344069
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
چهارمین همایش ادبی استانی «شمع و شبنم»

واحد آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خوزستان، چهارمین همایش ادبی استانی «شمع و شبنم» را به مناسبت اربعین حسینی، به‌صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، چهارمین همایش ادبی استانی « شمع و شبنم » با محوریت گرامیداشت عاشورا و اربعین حسینی و حضور کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی خوزستان، مربیان ادبی ، فرهنگی و جمعی از اعضای  ادبی ، مکاتبه ای و  باشگاه سیمرغ کانون استان، در بستر اسکای‌روم برگزار شد.

در ابتدای این نشست محدثه الماسی کارشناس ادبی کانون خوزستان،  ضمن گرامی داشت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و همراهان ایشان گفت؛ این همایش فرصتی مغتنم و ارزشمند برای عرض ارادت به پیشگاه مقدس اهل بیت می باشد و امید است که کانون در این زمینه به جایگاهی برسد که تمام ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی استان را در رده ی سنی کودک و نوجوان، پوشش دهد.

خوانش شعر عاشورایی و توصیف جایگاه ادبیات عاشورایی و آیینی از دیگر بخش‌های این نشست ادبی بود که توسط کارشناس ادبی استان، ارائه شد.

سپس ، مربیان ادبی و فرهنگی و اعضا به  خوانش اشعار با موضوع  عاشورا و اربعین پرداختند.

در بخش دیگری از این رویداد ادبی استانی، که با استقبال  کودکان و نوجوانان مواجه شد اعضا و مربیان به اظهارنظر و گفتگو در مورد آثار ارائه شده و ادبیات آیینی و نقش آن در فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداختند.

گفتنی است : ارسال کلیپ ها و فایل های شعر خوانی اعضا و پخش کلیپ هایی از شعرخوانی شاعران آیینی کشور و نوحه خوانی ، از بخش های دیگر چهارمین همایش ادبی استانی «شمع و شبنم» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =