برگزاری چهل‌وچهارمین نشست انجمن داستان‌نویسان نوجوان در کانون سیستان و بلوچستان

چهل‌وچهارمین نشست انجمن داستان‌نویسان نوجوان با حضور اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، چهل‌وچهارمین نشست انجمن داستان‌نویسان نوجوان در زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کارشناس انجمن در مورد داستان کوتاه، به ویژه کلاسیک آن، صحبت کرد و اینکه نویسنده باید اطلاعات را به مخاطب به صورت غیرمستقیم ارائه دهد و گره‌افکنی در داستان وجود داشته باشد.

ناصر نخزری مقدم ادامه داد: نشان دادن اتفاق‌ها در داستان، به جای توضیح دادن آنها و داشتن مقدمه، تنه اصلی و پایان از ویژگی‌هایی است که رعایت آن در این نوع ادبی ضروری است.

وی در پایان این بخش از سخنان خود به داستان‌نویسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توصیه کرد بسیار داستان بخوانند و در مورد ادبیات، اطلاعات خود را بیشتر کنند.

نخزری مقدم، سپس، به نقد آثار تازه اعضای انجمن پرداخت و در این رابطه نکته‌هایی را به آنان یادآور شد که از آن جمله می‌توان به این موردها اشاره کرد: تلاش کنند نوع نگارش و نگرش ویژه خود را داشته باشند؛ از اسم‌های اصیل فارسی استفاده کنند و در مورد افسانه‌ها و ضرب المثل‌ها اطلاعات خود را گسترده‌تر کنند.

برگزاری چهل‌وچهارمین نشست انجمن داستان‌نویسان نوجوان در کانون سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =