استقبال بی‌نظیر قمی‌ها از برنامه‌های تماشاخانه سیار

شهرزاد حدادپور گفت: در این تماشاخانه سیار، دو نمایش به کارگردانی صادق کیانی مقدم و محمدرضا بابایی، قصه‌گویی علی بندیمه با نام «ایستگاه صلواتی»، اجرای همخوانی، اجرای مداحی نوجوانان و مسابقه با رویکرد فرهنگی روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، شهرزاد حدادپور سرپرست این اداره کل گفت: تماشاخانه سیار کانون در شهرها و روستاهای قمرود، ورجان، جعفریه و محله‌های پردیسان و شهرک امام حسن(ع) شهر قم از ۲ تا ۳ شهریور نمایش «بیرق سرخ» و «تعزیه با طعم خمپاره» را با استقبال بی‌نظیر هم‌استانی‌ها اجرا کرد و این در حالی بود که این تماشاخانه روز اربعین حسینی(ع) در مسیر پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم(س) از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به خدمت‌رسانی فرهنگی پرداخت.

وی گفت: در این تماشاخانه سیار، دو نمایش به کارگردانی صادق کیانی مقدم و محمدرضا بابایی، قصه‌گویی علی بندیمه با نام «ایستگاه صلواتی»، اجرای همخوانی، اجرای مداحی نوجوانان و مسابقه با رویکرد فرهنگی روی صحنه رفت.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به سختی‌های کار در این ایام گفت: همدلی و اتحاد و برنامه‌ریزی فوق‌العاده همکاران بعلاوه‌ی مشارکت صمیمانه‌ی فرمانداری شهرستان قم، فرمانداری شهرستان کهک، فرمانداری شهرستان جعفرآباد، شهرداری منطقه ۸ قم و معاونت فرهنگی هنری سپاه امام علی ابن ابی‌طالب علیه‌السلام سختی این راه و کمبود نیروهای مشرف شده به عتبات را جبران کرد.

وی افزود: نمایش صحنه ای «بیرق سرخ» نمایش روایت دخیل‌هایی است که به علم بسته و آویزان شده و هرازگاهی گریزی به تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، حضرت عباس، بشیر و ام‌البنین می‌زنند...

شهرزاد حدادپور هدف از برپایی این تماشاخانه سیار را همگانی کردن آشنایی با ظرفیت تئاتر مذهبی و آیینی ذکر کرد و گفت: استفاده‌ی طبقه‌ی محروم جامعه، روستاییان و حاشیه‌نشینان شهر از رویدادهای فرهنگی و همچنین انتقال پیام عاشورا با زبان نمایش و قصه از دیگر اهداف اعزام تماشاخانه به استان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =