۳ گیلانی در جمع برگزیدگان مرحله  دوم پویش ملی«خوانش کتاب»معرفی‌شدند

۳ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درجمع برگزیدگان مرحله دوم پویش ملی«خوانش‌کتاب» با شعار «آینده‌خواندنی‌است»، معرفی‌شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، پویش ملی «خوانش کتاب» از پنجم آذر سال ۱۴۰۲ با رونمایی از پوستر با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش آغازشد و آثار کودکان، نوجوانان و خانواده با محوریت معرفی کتاب در صفحه‌های مجازی استان‌ها انتشاریافت.

درهمین‌راستا، اسفند سال ۱۴۰۲ مرحله اول برگزیدگان این پویش اعلام‌شد و با ادامه‌یافتن این پویش در سال ۱۴۰۳ مرحله دوم برگزیدگان از سوی آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون اعلام‌شدند.

برهمین‌اساس ۵۶۴ اثر برگزیده استانی در این پویش سراسری که با شعار «آینده خواندنی است» برای دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال‌شد وتهیه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از خوانش کتاب از سوی کودکان، تهیه پادکست، نماهنگ کتاب صوتی از سوی نوجوانان و خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی‌شد.

بنابراعلام مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، فاطمه عاشوری از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون رشت،  در میان دانش‌آموزان پایه اول تا ششم که در بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب»، بخشی دوست‌داشتنی کتاب مورد علاقه خود را روخوانی و بلندخوانی‌کرده ‌و پس از ضبط این فیلم با گوشی همراه، در صفحه شاد بارگذاری ‌کرده‌اند، به عنوان برگزیده معرفی‌شد.

۳ گیلانی در جمع برگزیدگان مرحله دوم دوم پویش ملی«خوانش کتاب»معرفی‌شدند

سیدهستی میراحسانی از شهرستان تالش، دیگر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان است که در بخش «روی خط کتاب» که اختصاص به پادکست‌، نماهنگ و کتاب صوتی‌های ساخته‌شده از سوی دانش‌آموزان نوجوان (دور اول و دوم دبیرستان) داشت، در جمع برگزیدگان قرارگرفت.

۳ گیلانی در جمع برگزیدگان مرحله دوم دوم پویش ملی«خوانش کتاب»معرفی‌شدند

استان گیلان در بخش عکاسی این پویش نیز حضوری موفق داشت و سپنتا نوروزی از مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آستارا به‌عنوان برگزیده این بخش انتخاب‌شد.

۳ گیلانی در جمع برگزیدگان مرحله دوم دوم پویش ملی«خوانش کتاب»معرفی‌شدند

گفتنی‌است، با انتشار فراخوان این پویش، بیش از ۲۰۰ اثر از مراکز فرهنگی‌هنری به کارشناسی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان ارسال و پس از پایش و داوری، ۳۷ اثر درچهار بخش به آفرینش‌های فرهنگی کانون در تهران فرستاده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =