سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شهر جوکار همدان افتتاح شد

هم‌زمان با هفته دولت سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهر جوکار در استان همدان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با آغاز هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان ملایر، مدیرکل کانون پرورش فکری استان و سایر مسئولان استانی، سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون جوکار در این شهر افتتاح شد.

این مراسم با قرائت قرآن توسط عضو پسر نوجوان کانون جوکار شروع و سپس گروه سرود دختران این مرکز سرودی در وصف حضرت رقیه (س) خواندند.

در ادامه معصومه ابراهیمی‌هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: این سالن نمایش اولین سالن نمایش شهر جوکار بوده که بعد از ۳۰ سال به نام شهید نوجوان، علی محمد زنگنه  با مبلغی بالغ  بر ۱۵ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شده است.

ابراهیمی‌هژیر با بیان این‌که همدان ۴۴ مرکز دارد و سهم ملایر ۸ مرکز است، افزود: در طی ۸ ماه خدمت به کودکان و نوجوانان و در دولت آقای رئیسی ۲۵ مرکز فرهنگی هنری کانون تعمیر، تجهیز و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که جذب مخاطبان و پایدارسازی اعضا در گرو داشتن جاذبه و رویکردهای کانون متناسب با نیازهای امروز مخاطبان و سلیقه آن‌ها است، با هدایت مفید و اثربخش کارشناسان کانون امروز شاهد تجهیز و افتتاح سالن نمایش مرکز جوکار هستیم.

مدیرکل کانون استان همدان تصریح کرد: هدف از این افتتاح، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با طراحی و اجرای برنامه‌های خلاق و با رویکرد تربیتی و خانواده‌ محور است.

وی گفت: دستیابی به چرخه مؤثر تربیتی و پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارائه بسته‌های فرهنگی و تربیتی هم‌چون سرود، نمایش، طراحی و اجرای مسابقه‌، جشنواره و مهرواره براساس جغرافیای هدف است و سیاست کانون حرکت از فعالیت‌های فردی به سمت برنامه‌های گروهی و اجتماعی است.

مدیرکل کانون استان همدان اضافه کرد: سرود و نمایش از جمله مواری است که به صورت گروهی انجام می‌شود و بسیار حیات بخش است و این سالن نمایش بهترین فرصت برای تحقق این امر خواهد بود.

وی اظهار کرد: خدا را شاکریم پس از ۳۱ سال که از گشایش مرکز فرهنگی هنری جوکار می‌گذرد، امروز در هفته دولت سال ۱۴۰۳ در سال جهش تولید با مشارکت و پیگیری مردم و همکاری شهرداری و بخشداری شهر جوکار این سالن نمایش با ظرفیت ۷۰ نفر به‌بهره‌برداری رسید.

ابراهیمی‌هژیر در پایان خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: این سالن یک ظرفیت خوب برای رشد و پرورش شما و انجام کارهای فرهنگی هنری است و می‌طلبد که با جدیت و تلاش در برنامه‌های کانون شرکت کنید و ما شاهد شکوفایی استعدادهای ویژه هنری فرهنگی و ادبی از این مرکز باشیم.

در این مراسم خواهر شهید علی محمد رضایی از طرف کانون پرورش فکری مورد تقدیر قرار گرفت و در پایان انیمیشن «پسر دلفینی» برای کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =