تشریح شیوه‌نامه جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

به منظور تشریح شیوه‌نامه و هماهنگی بیشتر نشست شورای فرهنگی با رویکرد شیوه‌نامه بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد؛ اولین نشست دبیرخانه بیست‌وششمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون با حضور مدیر کل، اعضای دبیرخانه‌ی استانی برگزار شد. 

بر اساس این گزارش سلیمان شهبازی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست جشنواره قصه‌گویی کانون را از مهمترین رویدادهای فرهنگی کانون دانست و به تحلیل شعار این جشنواره در سال جاری با عنوان " راز قصه‌ها ساز زندگی است" پرداخت.

وی افزود: با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده و همچنین بر اساس بخش‌های فراخوان  با تقسیم کار و تدابیر لازم زمینه‌ی حضور فعال قصه‌گویان استان به لحاظ کیفی و کمی در این جشنواره فراهم شود.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:  استعدادیابی قصه‌گویان در تمام رده‌های سنی در دستور کار تمامی مراکز فرهنگی هنری استان قرار خواهد گرفت و با فراخوانی تمام قصه‌گویان در رده‌های سنی کودک و نوجوان ، بزرگسال و پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به کانون دعوت خواهیم کرد. 

وی تعامل با دستگاه‌های اجرایی هم‌سو و شرکای فرهنگی، تبلیغات محیطی مناسب را خواستار شد و افزود: روستاهای استان منابع غنی قصه‌های بومی و محلی است و لازم است مربیان کتاب‌خانه‌های سیار با تشریح فراخوان فرصت حضور قصه گویان این مناطق در جشنواره را ایجاد کنند.

مجید عسکری کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به تشریح بخش‌های جشنواره پرداخت و اظهار داشت: امسال مرحله منطقه‌ای از جشنواره حذف شده است و فیلم برگزیدگان مرحله استانی برای داوری به جشنواره ملی ارسال خواهد شد. 

انتشار فرخوان استعدادیابی قصه گویان استانی ،تشکیل کمیته‌های تخصصی جشنواره ، برگزاری وبینار توجیهی برای مربیان مراکز فرهنگی هنری از مصوبات شورای فرهنگی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =