کد خبر: 344270
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
بازدید 28
 «شور عاشقی» در سینما کانون البرز

 همکاران و والدین اعضای مراکز کانون البرز، به تماشای «شورعاشقی» نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در همکاری مشترک مرکز مجتمع کانون و اکران مردمی فیلم‌های جشنواره‌ی «عمار»، فیلم «شور عاشقی» را به صورت رایگان برای همکاران و والدین اعضا نمایش داد.

این فیلم،  تلاش کرده است تا بخشی از تاریخ کاروان اسرای کربلا را به‌تصویر بکشدو  ماجرای آن  از این قرار است   که  سلما  همسرش عبدالرحمن را برای یاری امام حسین علیهم السلام راهی کربلا کرده بود، متوجه می‌شود همسرش به دلیل علاقه ای که به او داشت امام را در روز عاشورا تنها گذاشته است.

هنگامی که حضرت زینب سلام‌الله علیها و اسرای کربلا شهر به شهر از کوفه به سمت شام می‌رفتند او خودش را به اهل بیت امام حسین علیهم السلام رسانده و با خبر می‌شود شمر سربازانش را جلوتر از کاروان به شهرهای پیش رو می‌فرستاد تا مردم را فریب بدهند که امام حسین علیه السلام و یارانش از دین خارج و کافر شده بودند تا در قریه‌ها با ورود کاروان اسرا جشن بگیرند و به  اسرای کاروان اهانت کنند. سلما تصمیم میگیرد خودش را زودتر از کاروان اسرا به شهرها برساند تا مردم را آگاه کرده و نگذارد به کاروان اهل بیت توهین شود. اما در این هنگام عبدالرحمن که طاقت دوری از همسرش را ندارد خودش را به سلما می‌رساند و با همراهی او در مسیر تبیین حقیقت عاشورا عذر تقصیر خدمت امامش می آورد و ادامه‌ی ماجرا.

اکران این فیلم ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۳، در سالن سینما کانون استان البرز، واقع در کرج، خیابان شهید صدوقی، خیابان شهید نامجو،  انجام شد.

 «شور عاشقی» در سینما کانون البرز

 «شور عاشقی» در سینما کانون البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =