مطالعه ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند

ویژه برنامه فرهنگی ادبی «گردش کتاب، پویش کتاب درشهرکتاب» در راستای توسعه وترویج کتاب خوانی وطرح همه جا باکتاب به همت مرکز فرهنگی هنری کانون شماره۴ شهرستان خرم آباد با حضوراعضا، مربیان و کیانوش کشوری شاعرونویسنده لرستانی برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ ویژه برنامه فرهنگی ادبی «گردش کتاب، پویش کتاب در شهرکتاب» در راستای توسعه وترویج کتاب خوانی وطرح همه جا باکتاب به همت مرکزفرهنگی هنری کانون شماره۴ شهرستان خرم آباد برگزارشد.
در این برنامه اعضای فعال ادبی و مربیان مرکز۴ خرم آباد، رضا داوری مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری وادبی و دیگرکارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان وکیانوش کشوری شاعرونویسنده لرستانی میهمان شهرکتاب بودند.

مطالعه ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند

درابتدای این برنامه اعضای حاضر به گلستان خوانی و حافظ خوانی به صورت فردی و گروهی پرداختند و مربیان کتاب های گلستان، بوستان و... را معرفی کردند و پویش های کتاب محورکانون و طرح همه جا باکتاب را را توضیح دادند.  
دربخش بعدی کیانوش کشوری نویسنده و شاعر لرستانی ضمن ابراز خرسندی بخاطر حضور در بین اعضا و مربیان کانون و مجموعه شهرکتاب خرم آباد گفت: با مطالعه اندوخته‌های دانش و بینش و هنر انسان زیاد می‌شود و پس ازآن ما می‌توانیم به عنوان نویسنده و شاعر فعالیت کنیم.  
وی با اشاره به این نکته که کتاب‌ها را بر اساس علایقتان انتخاب و مطالعه کنید عنوان داشت: مطالعه کتاب خوب ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند.
کشوری افزود: درشعرهای قدیم برای کودکان شعرهای حکایت‌های زیادی نوشته و سروده شده است که می‌توان به حکایت‌های گلستان و بوستان، شاهنامه و... اشاره کرد که درآنها؛ شجاعت، خردورزی، از خود گذشتگی و... برای زندگی بهتر بیان شده است.
این نویسنده وشاعر لرستانی اظهارداشت: اساس شعر، تشبیه و تخیل است و تشبیه یکی از تکنیک‌های مهم در سرودن شعر به حساب می آید.
میهمان این برنامه تصریح کرد: این روزها در فضای مجازی اطلاعات مختلف و زیادی درخصوص داستان نویسی و سرودن شعر وجود دارد که همه آنها مناسب شما کودکان و نوجوانان نیستند، به همین خاطر باید به دنبال مرجع درست باشید وکتاب‌های مختلف را در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا در مراکز معتبر فروش کتاب با راهنمایی مربیان و اساتید انتخاب و مطالعه کنید.
کشوری در پاسخ به سوال نوجوانان درخصوص اینکه چگونه نویسنده شویم گفت: با مطالعه زیاد و آشنایی با ساختار شعر و داستان، استعداد، عشق و علاقه و کمک گرفتن از اساتید و مربیان کانون پرورش فکری می توان در حوزه ادبیات پیشرفت کرد.
دراین ویژه برنامه رضا داوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان نیزضمن قدردانی از کیانوش کشوری نویسنده وشاعرهم استانی، کارکنان مجموعه شهرکتاب و برگزارکنندگان این نشست ادبی ابراز امیدواری کرد که درآینده این گونه نشست‌ها بیشتر برگزار شود و اعضای کانون با نویسندگان و شعرای فعال در حوزه کودک و نوجوانان استان و کشور بیشتر آشنا شوند.
گرفتن عکس یادگاری و بازدید از شهرکتاب و گفت وگو با کارکنان این مجموعه پایان بخش این محفل ادبی بود.

مطالعه ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند

مطالعه ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند

مطالعه ما را برای فکر کردن ورزیده می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =