رویکرد جدید کانون استان در آموزش قصه‌گویی

دوره آموزشی «فنون و مهارت‌های قصه‌گویی» ویژه نوجوانان، مربیان، خانواده‌ها، معلمان، کتابداران، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به این حوزه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران کانون‌یار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، در این دوره تخصصی که از تاریخ ۶ تا ۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد از چهره‌های شاخص قصه‌گویی ملی و بین‌المللی دعوت شده تا تجربیات و مهارت‌های خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان با اشاره به قرارگیری در آستانه برگزاری ۲۶ امین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، اظهار کرد: به همین جهت در نظر داشتیم برای افزایش مهارت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری همچنین اعضای نوجوان این کانون، یک دوره‌ی تخصصی برگزار کنیم.

روح‌الله واحد افزود: دو نفر از بهترین مربیان قصه‌گوی کشوری از استان خوزستان و بوشهر دعوت شدند تا ضمن حضور در این استان، تجارب خود در عرصه بین‌المللی و کشوری در زمینه قصه‌گویی را به مربیان و نوجوانان ما انتقال دهند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره انتقال ارکان و اهداف قصه‌گویی از طریق مربیان به سایر اعضا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، درواقع ما قصد داریم فرهنگ قصه‌گویی را با ابزار و روش‌های نوین در جامعه همچنین بین کودکان و نوجوانان ترویج دهیم و در کل امسال کانون با یک رویکرد جدید برای آموزش فنون و مهارت‌های قصه‌گویی ورود پیدا کرده‌ است.

واحد در ادامه خطاب به مربیان و علاقه‌مندان به قصه‌گویی افزود: قصه‌ای که شما برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کنید، می‌باید مربوط به زیست‌بوم استان خودمان باشد و سعی کنید در قصه‌هایتان به آداب، رسوم و مذهب اشاره کنید و اگر این قصه‌ها به زبان محلی بیان شود، تاثیر بیشتری در مخاطبین دارد.

واحد گفت: قصه‌ای می‌تواند تاثیر گذارتر باشد که ارتباط مناسبی با مخاطب برقرار کند و نکاتی که مدنظر شما هست را انتقال دهد.

در انتها روح‌الله واحد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری از همه‌ی دانش‌آموزان، مربیان، معلمان و پیشکسوتان که قصد قصه‌گویی دارند خواست که در اولین قدم قصه و داستان خوبی را برای قصه‌گویی انتخاب کنند، زیرا پایه و اساس یک قصه‌ی خوب موضوع و داستان اصلی آن است.

برای مشاهده‌ی آلبوم تصویری روز اول کلیک کنید

برای مشاهده‌ی آلبوم تصویری روز دوم کلیک کنید

برای مشاهده‌ی آلبوم تصویری روز سوم کلیک کنید

رویکرد جدید کانون استان در آموزش قصه‌گویی

هستی و هلیا یادگاری (خبرنگاران کانون‌یار افتخاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =