وبینار توجیهی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون استان اردبیل برگزار شد

با انتشار شیوه‌نامه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، وبینار توجیهی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل؛ با هدف تشریح شیوه‌نامه‌ بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نشست مجازی مربیان مراکز کانون استان اردبیل پیش از ظهر روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان اردبیل با اشاره به نقش مؤثر قصه‌ در امور تربیتی کودکان و نوجوانان، برای ترویج فرهنگ قصه‌گویی و توسعه کمی و کیفی این ابزار تربیتی خواستار مشارکت حداکثری مربیان و اعضای مراکز کانون در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد.

وی با بیان اینکه در کارگاه‌های تابستانی امسال برخی از مراکز کانون استان آموزش هنر قصه‌گویی به صورت تخصصی اجرا شده است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های اعضای آموزش‌دیده در این کارگاه‌ها و اولیای علاقه‌مند به این هنر، میزان مشارکت در این دوره از جشنواره را ارتقا خواهد داد.

علومی با تأکید بر توجه به زمان‌بندی برگزاری این جشنواره، از مربیان مراکز خواست با اهتمام بیشتر ضمن دعوت از قصه‌گویان بخش آزاد، زمینه حضور مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها را در جشنواره قصه‌گویی فراهم آورند.

وبینار توجیهی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون استان اردبیل برگزار شد

همچنین در ادامه این وبینار فتانه احمدی هادی، کارشناسان فرهنگی و رابط قصه‌گویی کانون استان نیز با توضیح نحوه مشارکت مربیان مراکز در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به تشریح تفاوت‌های این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین از نظر موضوعی، محتوایی و فرم اجرا پرداخت.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه جشنواره امسال در ۱۲ بخش تدوین شده است، اظهار داشت: قصه‌گویی سنتی کلاسیک، قصه‌گویی مدرن و نوآورانه، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی منظوم، قصه‌گویی دینی، قصه‌گویی محیطی، قصه‌گویی مینی‌مال (۱۰۰ ثانیه‌ای)، قصه‌گویی علمی، قصه‌گویی قصه‌های پیشرفت و قهرمانان ایران، پادکست قصه‌گویی، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای و قصه‌گویی زبان اشاره بخش‌های اصلی هستند و بخش علمی نیز در چهار محور جُســتارنویسی، مقاله‌ی علمی، کتاب و تألیفات و پایان‌نامه پذیرای آثار علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره خواهد بود.

گفتنی است در ادامه این نشست مربیان مرکز با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود، سوا لاتی نیز از نحوه برگزاری و مشارکت در این دوره از جشنواره مطرح کردند که توسط کارشناس فرهنگی کانون استان به آن‌ها پاسخ داده شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =