کد خبر: 344438
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
آئین اختتامیه پنجمین سوگواره «راویان نونهال نینوا»

با اعلام نفرات برتر برگزار شد اختتامیه پنجمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» مصادف با ایام سوگواری پایان ماه صفر، رحلت پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و امام رضا علیه‌السلام، در دفتر استان و  با حضور ۵۰ شرکت‌کننده حضوری و ۴۰ عضو مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی پنجمین سوگواره "راویان نونهال نینوا" با حضور محمدمهدی حسین‌پور مدیر کل استان، زهره معماری‌نسب سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل و تعدادی از والدین به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد.

سمیه سلامی‌راد، کارشناس مسئول ادبی استان با اشاره به پیشینه‌ی سوگواره راویان نونهال نینوا گفت: این ویژه برنامه بر اساس ایده خوب هانیه سلامی‌راد، مربی ادبی کانون استان و از دو رویداد ادبی آیینی سوگواره "بزرگ‌ترین دختر عالم" و "بفرمایید روضه" به دست آمد و امسال پنجمین رویداد آن به همت واحد آفرینش‌های ادبی استان و به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و صفر برگزار شد. ‌ سلامی‌راد افزود: به لطف خدا و عنایت امام حسین علیه‌السلام، امسال در پنجمین اختتامیه، میزبان راویان نونهال و نوجوانی هستیم که با لطافت قلم و معرفت قلب‌های پاکشان به زیبایی هر چه تمام‌تر از دشت نینوا و شخصیت‌های بلندمرتبه‌ی آن روایت کرده‌ بودند.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی استان ادامه داد: همچنین در این برنامه از برگزیدگان کودک و نوجوان پویش "دلنوشته‌ای برای او" که در رثای رئیس جمهور شهید، "سید ابراهیم رئیسی" شرکت داشتند، نیز تقدیر شد.   سلامی‌راد افزود: این ویژه برنامه ادبی، یکشنبه ۱۱ شهریور ماه و در دفتر استان و با حضور اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های ادبی استان اجرا شد. برگزیدگان کودک و نوجوان سوگواره راویان نونهال نینوا و پویش دلنوشته‌ای برای او آثار خود را خواندند. مجری این برنامه کیانا امتحانی و دکلمه‌خوان برنامه نیز از اعضای شعر قاف ابوالفضل سیبویه بود. سلامی‌راد ادامه داد: این برنامه با هدف شناساندن واقعه عاشورا و یادآوری پیام آن به کودکان و نوجوانان، همچنین معرفی آداب و رسوم و آئین‌های عاشورایی، ویژه دختران و پسران گروه سنی (۸-۱۸) استان خراسان رضوی برگزار شد. قالب‌های این سوگواره شعر (کلاسیک، سپید، نیمایی)، داستان کوتاه، داستانک، خاطره و دلنوشته (قطعه ادبی) بود که بعد از بررسی آثار، برگزیدگان این بخش اعلام شدند.

کارشناس مسئول ادبی افزود: برگزیدگان کودک پنجمین سوگواره "راویان نونهال نینوا" به این شرح معرفی شدند:

ابوالفضل سیبویه، با داستان "نگین بهشتی" از اعضای برگزیده‌ی شعر قاف

آیلا قربانی با داستان "خدمت‌گزاریِ شیرین" از مرکز دو مشهد، مربی مبینا حریفی

صاینا عباس‌زاده با شعر"علی اصغر" از مرکز تربت حیدریه، مربی ناهید ترشیزی

فاطمه سادات بحرینی، با داستان "روضه‌ی کوچک‌ترین سرباز کربلا" از مرکز ۴ مشهد، مربی الهام دهقان

برگزیدگان نوجوان پنجمین سوگواره "راویان نونهال نینوا " در سال ۱۴۰۳ نیز به شرح زیر می‌باشد:

پرنیان هاشمی با داستان"به سوی نور" از مرکز ۴ مشهد، مربی الهام دهقان

 زینب آموزگار با داستان "روز تولد" از مرکز ۷ مشهد، مربی بهاره قانع‌نیا

سارا کیوانی با شعر "هیئت مورچه" از تربت حیدریه، مربی ناهید ترشیزی

ملیکا ابراهیمی با داستان "نخل عاشورا" دانش‌آموز شرکت‌کننده از کاشمر

همچنین در بخش تقدیری از آیدا قربانی از مرکز دو مشهد، امیرصدرا عادلی از مرکز هفت مشهد، محمدصدرا گلدوست از مرکز تربت حیدریه و محمدمهدی جعفری‌پور از مرکز چناران تقدیر شد.

گفتنی است: تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز پایان‌بخش برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =