گروه سرود اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان عازم اراک شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: سرود، تنها یک هنر نیست؛ بلکه پلی است که فرهنگ، هویت و ارزش‌های یک جامعه را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان ضمن تبریک به گروه سرود، برای آنان در مرحله پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش آرزوی موفقیت کرد.

محمدرضا سالاری سخنان خود را با اعضای گروه سرود اینگونه آغاز کرد: راهیابی شما به بخش ملی جشنواره سرود نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه، استعداد و علاقه‌ی شما عزیزان است و این موفقیت، احساس شادی و افتخار را در دل همه اعضای خانواده بزرگ کانون استان ایجاد کرده است.

وی، سپس، با اشاره به ویژگی‌های بومی به کارگرفته شده در سرود اعضا، ادامه داد: علاوه بر صدا، آنچه اجرای شما را متمایز و ارزشمند می‌کند، پرداختن خلاقانه به ویژگی‌های بومی و مسائل استان و اجرای آن به گویش شیرین محلی است. شما با این هنر، هویت فرهنگی استانمان را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته‌اید و این تلاش ستودنی است.

مدیرکل کانون در بخش دوم صحبت خود گفت: سرود، تنها یک هنر نیست؛ بلکه پلی است که فرهنگ، هویت و ارزش‌های یک جامعه را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند؛ آوای امید و نشاط را در جامعه طنین‌انداز می‌کند و خلاقیت و سرزندگی را به نمایش می‌گذارد.

سالاری در پایان ضمن تبریک صمیمانه این موفقیت ارزشمند به مربی و اعضا، برای ایشان در بخش ملی جشنواره آرزوی موفقیت کرد و افزود: مطمئنم با همان شور و اشتیاقی که تاکنون از خود نشان داده‌اید، در این رقابت نیز خواهید درخشید و نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثبت خواهید رساند.

گفتنی است گروه سرود «غم سیستو(سیستان)» تشکیل شده از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زابل به سرپرستی معصومه نورا، مربی فرهنگی این مرکز است. در این سرود که با گویش سیستانی اجرا شده به مسایل اجتماعی مردم منطقه، ریزگردها و خشکسالی پرداخته شده و اینکه با «امید» و «تلاش» می‌توان دوباره به این سیستان، که روزی به انبار غله ایران شهرت داشته، جان بخشید.

مرحله پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش، با حضور 16 گروه راه یافته، روزهای 18 و 19 شهریور در اراک برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =