کد خبر: 344474
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز علوم پایه درمرکز شماره دو کانون اردبیل

اعضای نوجوان دختر مرکز الگوی تربیتی و شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردبیل در یک نشست علمی با روز علوم پایه آشنا شدند و یاد و نام ابوریحان بیرونی را گرامی داشتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با سیزدهم شهریورماه، روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز علوم پایه، اعضای نوجوان دختر مرکز شماره دو کانون پرورش فکری اردبیل با زندگی و خدمات ارزشمند این دانشمند برجسته‌ی ایرانی و از فرزانگان جهان اسلام آشنا شدند.

در این نشست علمی پویا فرزانه عضو هیئت اجرایی انجمن نجوم سبلان اردبیل با مروری بر زندگی ابوریحان بیرونی، به خدمات و کشفیات وی در علوم پایه پرداخت و اظهار داشت: وی از فرزانگان جهان اسلام است که در علم و اخلاق پیشرو و در علوم مختلف از جمله نجوم، ریاضیات، جغرافیا، طب، هندسه، کانی‌شناسی، انسان‌شناسی و ... از دانشمندان سرآمد بود و نظریات ارزشمندی در این خصوص ارائه کرده است.

در ادامه، پویا فرزانه با موضوع کهکشان‌ها و چگونگی پیدایش آن‌ها که بزرگ‌ترین عناصر سازنده جهان می‌باشند با اعضا به گفت‌وگو پرداخت و در خصوص غبار کیهانی و دیگر اجرامی که ممکن است به دور ستاره‌ها بچرخند، توضیحاتی در قالبت تصویر و ... ارائه کرد.

گفتنی است، ویژه‌برنامه گرامیداشت ابوریحان بیرونی و روز علوم پایه در راستای اجرای تقویم فعالیت‌های علمی در سال 1403 که در واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری استان اردبیل تهیه و تدارک دیده شده است به اجرا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =