کد خبر: 344499
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
بازدید 24
برگزاری سومین مهرواره هنرهای تجسمی کارگاه های هنری‌کانون استان تهران

سومین مهرواره هنرهای تجسمی‌کارگاه های هنری به همت کارشناسان هنری‌کانون استان تهران در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، سومین مهرواره هنرهای تجسمی کارگاه های هنری استان تهران در حال اجرا می‌باشد.

بر اساس این گزارش، این رویداد هنری با موضوع موزه و میراث فرهنگی از اردیبهشت ۱۴۰۳ با بازدید از موزه باغ نگارستان هنر آغاز شد.

در این برنامه حدود ۲۰۰ نفر از اعضا کارگاه های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، عکاسی و هنر جدید و مربیان این رشته ها مشارکت می‌کنند.

فراخوان این مهراوره از قبل به مراکز ارسال و اعضا و مربیان طبق برنامه مشخص در مراحل مختلف این مهرواره همکاری و حضور دارند.

در این رویداد هنری اعضا و مربیان در دو روز مشخص در موزه ملی و موزه هنرهای اسلامی بازدید کردند این برنامه با همکاری و مشارکت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و موزه و میراث فرهنگی انجام شد.

اعضا به همراه والدین و مربیان‌شان، معاونین و کارشناسان هنری از موزه ایران باستان، موزه ملی و موزه هنرهای اسلامی در سه بخش دیدن کرده و با سیر تاریخی فرهنگ هنر کشورمان از ابتدا آشنا شدند.

 همچنین در این برنامه بازدید کنندگان سیرتاریخی هنر، با نقاش های لرستان، ایلام، سلیک، شوش، آثار و بقای شهر سوخته نقوش سیلک، مرد نمکی، نقش برجسته هخامنشی و آرایش مو و لباس مجسمه سرباز شمنی اشکانی و سفالها و دوره اریای ها مادها، اشکانیان، ساسانیان هخامنشیان، و صدر اسلام و دورهای اسلامی شاهنامه ها و نگاره های تصویری و خوشنویسی دوره ایلخانی و سلجوقی و شاهنامه بایسنقری و نقاشیهای زیر لاکی و هنر گره چیتی و نقوش پارچه و در آخر نقاشی و دیوار نگاری قاجار آشنا شدند.

حاصل و اجرای این برنامه یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در مرکز هفت برگزار خواهد شدکه نمایشگاه این آثار در هفته ملی کودک افتتاح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =