کد خبر: 344561
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
بازدید 39
«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد

ویژه برنامه شعر و ادب پارسی «شعر شهریار» در کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ویژه برنامه شعر و ادب پارسی «شعر شهریار» در حالی برگزار شد که مرکز شماره ۸ میزبان اعضای شاعر و فعال ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

در ابتدای این نشست ادبی که با حضور صمیمی رئیس انجمن ادبی شهریار در استان قم، محمدهادی بیگدلی همراه بود، در وصف شخصیت شهریار و اشعار او گفت: شعر شهریار برگرفته از درک عمیق او از زندگی نشأت می‌گرفت به طوری که ما روزمرگی، زندگی و حالات شهریار را در بیت بیت شاعر به شکلی تاثیرگذار می‌خوانیم که این از کمتر شاعر و عالمی برآمده‌است. وی با خوانش چند بیت از اشعار ترکی شهریار و ترجمه‌ی آن به فارسی به چند مورد از این تعاریف اشاره کرد.

«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد

این نشست ادبی یک مهمان دیگر نیز داشت که آشیق نوازی کرد. صفدر خدمتی نیز از زبان ترکی گفت و به پاسداری و حفظ این زبان مادری تاکید کرد. او گفت: انسان‌ها به تعداد زبان‌هایی که بلدند شمرده می‌شوند. شما با حفظ زبان مادری خود علاوه بر زبان رسمی کشور دو نفر هستید و این از ویژگی‌ خاص شما در زندگی شمرده می‌شود.

شهرزاد حدادپور، سرپرست کانون استان در حاشیه برگزاری این برنامه از اهمیت زنده‌نگاه داشتن زبان مادری گفت و خاطرنشان کرد: با پتانسیلی که من از اعضای کانون قم و همچنین اشتیاق مربیان ادبی و مهمانان این ویژه‌برنامه دیدم سعی می‌کنیم این رویداد را به شکلی وسیع‌تر و مفصل‌تر از سال آینده در روز شعر و ادب پارسی برگزار کنیم تا اهمیت حفظ و نشر زبان مادری در کنار پاسداشت شعر و ادب را با صدای رساتر بیان کرده باشیم. 

«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد

فاطمه نصیری، مربی ادبی کانون استان و مجری این ویژه‌برنامه که سعی داشت تا گفتگوها به زبان ترکی انجام شود گفت: ما در کانون از این ظرفیت زبان دوم کمی غافل شدیم و امیدواریم این رویداد، باعث رونق آثار ادبی به زبان ترکی توسط اعضای کانون باشد تا بیش از پیش این مهم در ادبیات ما به چشم بیاید و به جان بنشیند. 

در این نشست دو ساعته اعضا علاوه بر خوانش شعر خود، اشعار ترکی و فارسی شهریار را خواندند و با زندگینامه‌ی این شاعر بزرگ آشنا شدند. یکی از چالش‌های جذاب این برنامه اما خوانش ابیات ترکی در قالب مسابقه توسط اعضا و همچنین حدس نام ترکی محصولات و بعضی ادویه‌جات بود که با این چالش، فاطمه نوری مربی ادبی مرکز، آنها با ادبیات ترکی نیز آشنا می‌شدند.

«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد

یکی از برنامه‌های دوست‌داشتنی این رویداد ادبی اما حضور محمد داستان، مربی و هنرمند خوشنویس کانون استان بود که در طول برنامه به خوشنویسی اشعار شهریار می‌پرداخت و در انتهای برنامه چند بیتی از این شاعر بزرگ را به صورت آواز اجرا کرد.

در آخر سرپرست کانون استان قم به همراه نگار قربانی مسئول حراست و اکرم الف‌خانی کارشناس ادبی استان از مهمانان برنامه تقدیر به عمل آوردند.

«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد«شعر شهریار» در کانون قم طنین‌انداز شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =